۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۹
کد خبر: ۲۲۴۲۶۳
نمایش فیلم شهید سمنانی برای مادر صبورش

جشنواره مقاومت، مسؤولیت سنگینی بر دوش متولیان فرهنگی نهاد

خبرگزاری رسا- آئین اختتامیه این رویداد با حضور امیر زارع فرمانده لشکر58 ذوالفقار، سرهنگ عشق مسؤول بسیج هنرمندان استان سمنان ،عقیدتی سیاسی لشکر58 ،فرمانده سپاه شاهرود و جمعی از مسؤولان استان و شهرستان، خانواده معظم شهدا و مادرشهید هنرمند فیلمساز سیدتقی حسینی در سالن بهمن شهرستان شاهرود برگزار شد.
فيلم مقاومت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت در استان سمنان، به میزبانی شاهرود به کار خود خاتمه داد. آئین اختتامیه این رویداد با حضور امیر زارع فرمانده لشکر58 ذوالفقار، سرهنگ عشق مسئول بسیج هنرمندان استان سمنان ،عقیدتی سیاسی لشکر58، فرمانده سپاه شاهرود و جمعی از مسؤولان استان و شهرستان، خانواده معظم شهدا و مادرشهید هنرمند فیلمساز سیدتقی حسینی در سالن بهمن شهرستان شاهرود برگزار شد. در این مراسم، فرمانده سپاه ناحیه شاهرود با بیان اینکه ذات هنر زیبا است، اظهار کرد: شهدا زیبا هستند و انجام کارهای هنری برای شهدا  نیز زیبا است؛ چرا که خود را وقف هدف والایی که خداوند برای انسان تعیین کرده است، کردند.

 

سرهنگ پاسدار عباس مطهری، با اشاره به  سخن حضرت زینب(س) که می فرمایند"در واقعه کربلا چیزی جز زیبایی ندیدم" بیان کرد: چون امام حسین(علیه السلام) مرگ با عزت را بر زندگی با ذلت ترجیح دادند، عاشورا در نگاه  حضرت زینب (س) زیبا است و ادامه دادن راه ائمه و شهدا نیز زیبایی است.

 

** جشنواره مقاومت، مسئولیت سنگینی بر دوش متولیان فرهنگی نهاد

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود نیز  با بیان اینکه این جشنواره برای اولین باربصورت استانی در شهرستان شاهرود برگزار شده است، اظهار کرد:  از میان 400شهرستان کشور، شاهرود یکی از شهرهایی بود که بیشترین اکران فیلم در آن صورت گرفته است و این مهم باتلاشهای مدیرکانون بسیج هنرمندان شاهرود عباس اعتماد و همکارانشان بدست آمد. رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود، همچنین گفت: فرهنگ در مسیر تکامل و در شکل گیری، سه شکل به خود دیده است.

 

وی شکل نخست فرهنگ را از طریق ادبیات شفاهی دانست و  ابراز کرد: آداب و رسوم و عقاید و سنن و ...از طریق خلق اسطوره، نقل سینه به سینه، به نسل های بعدی منتقل شده است. امیری افزود: در شکل دوم این مسئله، از طریق ادبیات مکتوب  در قالب نگارش روزنامه ها وکتاب ها تکمیل وانتقال فرهنگ  صورت می گیرد. رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود، عنوان کرد: شکل سوم این تکامل  و شکل گیری فرهنگ، از طریق هنرهای تصویری و هنرهای نمایشی خود را بروز و ظهور می دهد.

 

محسن امیری با اشاره به تاثیر هنر در انسان،  اذعان کرد: ما موظف هستیم برای حفظ، پاسداشت، نشر و ترویج آنچه که به ما رسیده است از قاب تصویر و سینما استفاده کنیم. رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تاکید کرد: برگزاری این جشنواره بار مسئولیت سنگینی را بر عهده ما مسؤولان خواهد گذاشت. وی افزود: امیدوارم بتوانیم از این پس در قالب انعقاد تفاهم نامه های مشترک با نهادهای انقلابی و  فرهنگی هنری، دستاوردها و افتخاراتی که در دوران دفاع مقدس نصیب شهرستان شاهرود شده است را در قالب تصویر و فیلم کوتاه ارائه دهیم.

 

در ادامه، مدیر کانون بسیج هنرمندان شاهرود به برگزاری ورکشاپ دفاع مقدس، نقدفیلم و  کارگروه هنری و نمایشگاه 40 پوستر از 14 هنرمند و 13 و نقاشی از 13 هنرمند با موضوع مقاومت و پایداری و مقاومت و پایداری مردم غزه  با حضور مسئول انجمن تجسمی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود در رورودی سالن برگزاری خبر داد.

 

شایان توجه است، آئین افتتاحیه سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت در استان سمنان، دوم مهر ماه به میزبانی شهرستان شاهرود برگزار شد و با اکران و پخش 54فیلم کوتاه،سینمایی، انیمیشن و...در سه سانس صبح ویژه مدارس و عصر و شب ویژه عموم و به صورت رایگان، در تالار بهمن و سالن کانون جوانان بسیح شهرستان شاهرود، میزبان علاقمندان بود. همچنین با تلاش هنرمندان بسیجی کانون بسیج هنرمندان شاهرود و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و فرهنگی سپاه ناحیه شاهرود، مراسم اختتامیه در شاهرود ویژگی های مهمی داشت که می توان به پرده خوانی، پخش کلیپ، پخش نماهنگ (اثر هنرمند فیلمساز، شهید سید تقی حسینی که اشک های مادر بزرگوار این شهید را بر گونه هایش جاری کردو فضای معنوی خاصی به جلسه بخشید) اشاره کرد. همچنین دراین جلسه از خانواده شهید سیدتقی حسینی هنرمند فیلمساز به عنوان شهید شاخص تجلیل به عمل آمد و درادامه برای حاضرین در سالن فیلم معراجی ها به کارگردانی مسعود ده نمکی اکران شد./1327/د102/ی

ارسال نظرات