۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۲۲۴۲۷۷

«پشت دیوار باکینگهام» چه می گذرد؟

خبرگزاری رسا ـ "پشت دیوار باکینگهام" جدیدترین ساخته سعید غفاری است که به سفارش گروه تلویزیونی مرکز بسیج صدا و سیما تولید شده و به زودی از شبکه یک سیما روی آنتن می رود.
انگليس

به گزارش خبرگزاری رسا، یک روزنامه نگار شناخته شده مخالف نظام سلطنتی انگلیس با کنکاش و جست و جو در اسناد و تحقیقات صورت گرفته و گفت و گو با اساتید دانشگاه و صاحبنظران سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشورش، ناگفته های نظام سلطنتی انگلیس را در مجموعه مستند "پشت دیوار باکینگهام" به چالش می کشد.

 

"پشت دیوار باکینگهام" جدیدترین ساخته سعید غفاری است که به سفارش گروه تلویزیونی مرکز بسیج صدا و سیما تولید شده و به زودی از شبکه یک سیما روی آنتن می رود.

 

غفاری در این باره گفت: در این مجموعه تلاش کردیم تا پشت پرده روابط و عملکرد خانواده سلطنتی انگلیس و صدای اعتراض مردم و نخبگان این کشور در قبال آنچه معمولا با سکوت و تحریف رسانه های غربی و مطبوعات و شبکه های انگلیس روبه ­رو می شوند، بازتاب دهیم.

 

به گفته این مستندساز؛ "پشت دیوار باکینگهام" در 4 قسمت 25 دقیقه ای به موضوعاتی چون: اشرافیت و جلوه ها و نمود آن در خانواده سلطنتی انگلیس، نگاه و مواضع رسانه های انگلیس در قبال خانواده سلطنتی و تعارض عملکرد رسانه ها در مورد افراد و ماجراهای این خانواده با مدعای "مادر پارلمان های جهان" بودن انگلیس و معرفی کشور به عنوان مهد رسانه های آزاد و مستقل دنیا و ...، نظام طبقاتی انگلیس و ویژگی های آن در سه قسمت نخست و همچنین تعارض آشکار بین ادعای دموکراسی و نظام طبقاتی یادشده با الصاق عناوین اشرافی به افراد و جابجایی های طبقاتی در این سیستم حکومتی در قسمت چهارم و پایانی آن می پردازد.

 

تهیه کننده و کارگردان "پشت دیوار باکینگهام" با بیان اینکه مجموعه مستند مزبور ظرف سال 92 و در قالب روایی با حضور جیمز برن (به عنوان راوی) جلوی دوربین رفته است، افزود: تلاش کردیم تا با ترسیم کنتراست وضعیت سانسور رسانه ای شدید در انگلیس در مورد رویدادهای پیرامون خانواده سلطنتی با واقعیت آنچه درداخل قصر باکینگهام می گذرد و نیز متن جامعه انگلیس با آن درگیر است، زمینه قضاوتی دقیق و نگاهی جامع به موضوع را برای تماشاگر برنامه فراهم کنیم./916/د102/ی

ارسال نظرات