۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۲۲۴۳۲۲

تأکید امام جمعه بابل بر حفظ قالب های سنتی در تبلیغ دین

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل با تاکید بر حفظ قالب های سنتی در حوزه تبلیغ گفت: باید همه ظرفیت های موجود در عرصه تبلیغات بکار گرفته شود تا بتواند اثرگذاری خود را در دل و جان مخاطب ایجاد کند و بهترین ظرفیت برای ایجاد این بستر ایام شهادت اهل بیت(س) به ویژه ایام ماه محرم است.
حجت الاسلام حسن روحاني، امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، مراسم تودیع و معارفه رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بابل امروز با حضور امام جمعه، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران و جمعی از مسؤولان شهرستانی برگزار شد.

 

حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل در این مراسم ضمن تبریک عید ولایت، امامت و  تقدیر از زحمات حجت الاسلام قاسمیان و با تبریک به حجت الاسلام علی تبار  اظهار داشت: در مراسم تودیع و معارفه رؤسای ادارات تبلیغات اسلامی مازندران مهم ترین مسأله موضوع اهمیت تبلیغات است و نقش و جایگاه این امر خطیر در حوزه دین نباید مورد غفلت قرار گرفته شود.

 

وی  ضمن قرائت آیاتی از کلام الله مجید در خصوص اهمیت موضع تبلیغ در قرآن افزود: مهم ترین رسالت نبی مکرم اسلام(ص) رساندن پیام خداوند به آحاد جامعه بود به همین دلیل باید به اهمیت و جایگاه تبلیغ در قرآن پی برد.

 

حجت الاسلام روحانی به بیش از سه دهه فعالیت اثرگذار و ارزشمند سازمان تبلیغات اسلامی اشاره کرد و گفت: دشمنان نظام اسلامی به درک اهمیت و نقش کارکردهای تبلیغی برای ضربه زدن به دین مبین اسلام  رسیده اند و از همه ابزارهای لازم برای رسیدن به مقاصد پلیدشان استفاده می کنند پس باید مسأله تبلیغات در حوزه دین بسیار جدی دنبال شود.

 

امام جمعه بابل با تاکید بر حفظ قالب های سنتی در حوزه تبلیغ خاطر نشان کرد: باید همه ظرفیت های موجود در عرصه تبلیغات بکار گرفته شود تا بتواند اثرگذاری خود را در دل و جان مخاطب ایجاد کند و بهترین ظرفیت برای ایجاد این بستر ایام شهادت اهل بیت(س) به ویژه ایام ماه محرم است.

 

وی با اشاره به این که تبلیغ یک رسالت الهی بسیار خطیری است که خداوند سبحان به روحانیان اعطا کرده است، افزود: بنابراین باید با تزکیه نفس، به روز کردن سطح دانش و عامل بودن به اخلاقیات و گفته های خویش در راستای عمل به این وظیفه سنگین گام برداریم. 

 

حجت الاسلام روحانی با بیان این که روحانیت تنها قشری است که می تواند جامعه را با اندیشه های دینی و اسلامی آشنا کند، افزود: هر جا که حضور روحانیت پر رنگ تر باشد دشمنان به هیچ عنوان توان حضور ندارند. 

 

مسؤول حوزه علمیه خاتم الانبیاء بابل با بیان این که روحانیت باید برای مقابله با اندیشه‌های منحرف غربی با همه توان خود وارد میدان شود، ادامه داد: تنها روحانیت است که می‌تواند با هجمه های گسترده غرب مقابله کند و تحقق این مهم مستلزم تلاش جهاد گونه و به روز کردن اطلاعات از سوی روحانیان است.

 

وی با بیان این که یک مبلغ دینی باید نیازهای روز جامعه را شناسایی و برای پاسخگویی به شبهات روز خود را آماده کند، افزود: جامعه امروز بیش از پیش نیازمند حضور در صحنه مبلغان دینی به منظور پاسخگویی به شبهات است.

 

حجت الاسلام روحانی با اشاره به این که مبلغان به عنوان سفیران عرصه تبلیغ احکام دینی باید با ترویج احکام اسلامی ارزش‌های ناب شریعت محمدی را در جامعه گسترش دهند، گفت: جامعه در هر زمانی نیازمند آموختن مبانی دینی است و این مسأله در طول تاریخ وجود داشته است. 

 

عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل با اشاره به حوزه های مدیریت در تبلیغات دینی تصریح کرد: مدیران فرهنگی به ویژه مدیران ادارت تبلیغات اسلامی باید راه های دست یابی به عناصر درست تبلیغ و روش های صحیح در استفاده از تبلیغات دینی را به خوبی بشناسند و با تکنولوژی روز، خود را برای مقابله با جنگ نرم دشمن آماده کنند./950/پ202/ب1

ارسال نظرات