۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۲۲۴۳۳۰
رییس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی:

نهج‌البلاغه بیانگر شخصیت والای امیر مؤمنان است

خبرگزاری رسا ـ رییس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی گفت: بر اساس اسناد رسیده در زمان امیرمومنان(ع) محور حکومت بر اساس اخلاق بوده و در میان شخصیت‌های تاریخی هیچ کس مانند امیرمومنان(ع) بر اساس اخلاق گذشت و سیره شفاف رفتار نکرده است اگر این اسناد هم نبود خود نهج‌البلاغه بیانگر شخصیت والای ایشان است.
محسن مومني شريف رييس حوزه هنري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدرضا زائری در ابتدای مراسم پنجمین همایش بین‌المللی باران غدیر که روز سه شنبه در مجتمع فرهنگی شهدای انقلاب برگزار شد، ضمن خوش‌آمد گویی به مهمانان گفت: پیامبر گرامی اسلام(ص) درباره حادثه غدیر اصرار به نقل آن در هر محفلی داشته و تلاش کردند تا آن را در قالب ادبیات بیان کنند زیرا غدیر فتح الفتوح پیامبر گرامی اسلام(ص) است، همایش غدیر تلاش می‌کند تا ارزش و فضیلت غدیر را به نمایش بگذارد.

 

وی افزود: یکی از شعرای لبنانی به نام جرج شکور اظهار می‌کند برای اینکه موضع روز غدیر مشخص شود باید آن را روز ولایت نام‌گذاری کنیم، در این مراسم شخصیت‌هایی کشورهای دیگر مانند مشتحیر کراکایا، رحمت نذری، دارا نجات، احسان اکبر و جمعی از هنرمندان افتخار دادند و شرکت کرده‌اند.

در ادامه محسن مومنی، رییس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی گفت: یاد و نام علی(ع) عبادت است عید ولایت و امامت عید همه بشریت است، در قرآن از دو نوع هدایت نام برده شده یکی هدایت انبیا که انسان را به سوی نور و رحمت برده و دیگری هدایت طاغوتیان که انسان را به سوی آتش می‌برد.

وی افزود: امیرالمومنین(ع) مردم را به سوی هدایت می‌برد هرکس بخواهد سعاتمند شود باید از ایشان پیروی کند، امیرالمومنین(ع) به یک ملت یا مذهب تعلق ندارد بلکه انگیزه‌های او جهانی است صفات نیک والایی که در وجود ایشان است سبب جذب همه مردم می‌شود او با همه صفات نیک خود از شاگردان پیامبر(ص) است.

رییس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی عنوان کرد: بر اساس اسناد رسیده در زمان امیرالمومنین(ع) محور حکومت بر اساس اخلاق بوده و قدرت به هر قیمتی نبود در میان شخصیت‌های تاریخی هیچ کس مانند امیرالمومنین(ع) بر اساس اخلاق گذشت و سیره شفاف رفتار نکرده است اگر این اسناد هم نبود خود نهج‌البلاغه بیانگر شخصیت والای ایشان است./807/پ202/ب

ارسال نظرات