۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۲۲۴۳۴۱
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

مبلغان با تجهیز به سلاح علم و تقوا پاسخگوی شبهات دینی باشند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که دشمنان هر روز شبهات جدیدی را مطرح می کنند که نیازمند پاسخ گویی به آن است، گفت: مبلغان دینی باید با مجهز شدن به سلاح علم و تقوا پاسخگوی این شبهات باشند.
مدير کل تبليغات اسلامي مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در مراسم تودیع و معارفه رؤسای تبلیغات اسلامی بابل با بیان این که شرایط امروز جامعه به گونه ای است که باید برای تأثیرگذاری تبلیغ دینی از ابزارهای مناسب بهره گیریم، گفت: اثرگذاری تبلیغ دینی در عصر ارتباطات و اطلاعات نیازمند بهره گیری از ابزار مناسب است.

 

حجت الاسلام شکریان گفت: تبلیغ یک رسالت الهی بسیار خطیری است که خداوند سبحان به روحانیان اعطاء کرده بنابرین باید با تزکیه نفس، به روز کردن سطح دانش و عامل بودن به فضایل اخلاقی و گفته های خویش در راستای عمل به این وظیفه سنگین گام برداریم.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران افزود: شرایط به گونه ای است که دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی از دست اندازی به این نظام و کشور ناامید شده اند و با شیوه های مختلف جنگ نرم می خواهند به اصول و ارزش های اسلامی و باورهای دینی جامعه ضربه بزنند، به همین دلیل برای ترویج و تببین معارف اسلام و اهل بیت (س) باید عزم ملی و مدیریت جهادی در همه ابعاد مختلف فرهنگی مورد توجه همگان قرار گیرد.

 

وی شبهات دینی را خطر بزرگی برای برای جامعه دینی دانست و افزود: مبلغان دینی به عنوان پیشگامان عرصه تبلیغی نخستین کسانی هستند که باید با این شبهه افکنی ها مقابله کنند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که دشمنان هر روز شبهات جدیدی را مطرح می کنند که نیازمند پاسخ گویی به آن است، بیان داشت: مبلغان دینی باید با مجهز شدن به سلاح علم و تقوا پاسخگوی این شبهات باشند.

 

حجت الاسلام شکریان به تلاش دشمنان اسلام و انقلاب برای خدشه دار کردن جایگاه روحانیت اصیل و آگاه شیعه اشاره کرد و با بیان این که روحانیت هیچ گاه در برابر توطئه افکنی های دشمنان سکوت نکرده است، افزود: تاریخ فعالیت های مبارزاتی علما و روحانیان سرشار از مقابله با اجانب و مستکبران عالم است.

 

وی به نقش سازمان تبلیغات اسلامی در ترویج مبانی دینی در جامعه اشاره کرد و افزود: سازمان تبلیغات اسلامی پس از پیروزی انقلاب اسلامی هم در دوران دفاع مقدس و حتی پس از آن نقش بسزایی در حوزه فعالیت های دینی در کشور داشته است.

 

حجت الاسلام شکریان افزود: به فرموده مقام معظم رهبری سازمان تبلیغات از حسنات انقلاب اسلامی است پس برای تحقق مطالبات مقام معظم رهبری باید همه تلاش خود را به کار گیریم و سربازی خدوم برای نظام مقدس جمهوری اسلامی باشیم.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران ضمن تاکید بر تحقق شعار سال مقام معظم رهبری خاطر نشان کرد: محور فعالیت های سازمان تبلیغات اسلامی تنها در حوزه اعزام مبلغ نیست و این اداره کل در بخش های مختلف از جمله قرآنی، تشکل های دینی، هیأت های مذهبی، طرح های نخبگان دانش آموزی و هسته های فرهنگی در حال فعالیت مداوم است. عضو شورای  فرهنگ عمومی مازندران خواستار توجه ویژه به مقوله فرهنگ و تقویت فعالیت های فرهنگی در غالب دبیرستان معارف اسلامی صدرا و اتمام پروژه های نیمه تمام عمرانی این نهاد شد.

 

وی ﺑﺎ ﺍﺷﺎﺭﻩ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺟﻬﺎﻥ ﺍﻣﺮﻭﺯ ﮐﻪ ﺑﺤﺮﺍﻥﻫﺎﯼ ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ ﺩﺭﺻﺪﺩ ﺗﻬﯽﮐﺮﺩﻥ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺍﺯ ﻣﻌﻨﻮﯾﺖ ﻫﺴﺘﻨﺪ، ﺗﺒﻠﯿﻎ ﺩﯾﻦ و ﺍﺭﺯﺵﻫﺎﯼ ﻧﺸﺄﺕ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺑﻪ ﺟﻬﺖ ﻣﻘﺎﺑﻠﻪ ﺍﯾﻦ ﺑﺤﺮﺍﻥﻫﺎ ﺿﺮﻭﺭﺕ ﻭﯾﮋﻩﺍﯼ ﭘﯿﺪﺍ ﻣﯽﮐﻨﺪ، ﮔﻔﺖ: ﺍﻧﺒﯿﺎء و ﺍﻭﻟﯿﺎﯼ ﺍﻟﻬﯽ ﺑﺎ ﺗﺒﻠﯿﻎ ﺩﯾﻦ و ﺍﺭﺯﺵﻫﺎﯼ ﺩﯾﻨﯽ ﻫﺪﺍﯾﺖ و ﺳﻌﺎﺩﺕ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺍﺭﻣﻐﺎﻥ ﺁﻭﺭﺩﻩﺍﻧﺪ و ﺩﺭ ﻋﺼﺮ ﺧﺎﺗﻤﯿﺖ ﺍﻗﺘﻀﺎ ﻣﯽﮐﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﺟﺎﯾﮕﺎﻩ ﺭﻓﯿﻊ ﺍﻧﺒﯿﺎﯼ ﺍﻟﻬﯽ ﺣﻔﻆ و ﺩﺭ ﺟﻬﺖ ﺗﺒﻠﯿﻎ ﺩﯾﻦ و ﺩﻋﻮﺕ ﻣﺮﺩﻡ ﺍﻗﺪﺍﻡ ﺷﻮﺩ.

 

ﺣﺠﺖ الاسلام  شکریان ﺑﺎ ﺑﯿﺎﻥ ﺍﯾﻦ ﮐﻪ ﺗﺒﻠﯿﻎ ﺩﯾﻦ ﺍﺳﻠﺎﻡ ﺍﺯ ﺟﺎﯾﮕﺎﻩ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﻭﺍﻟﺎﯾﯽ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩﺍﺭ ﺍﺳﺖ، ﺍﺩﺍﻣﻪ ﺩﺍﺩ: ﺍﺳﺎﺳﯽﺗﺮﯾﻦ ﻭﻇﯿﻔﻪ ﺍﻧﺒﯿﺎء ﺩﺭ ﻗﺮﺁﻥ ﺗﺒﻠﯿﻎ ﺩﺍﻧﺴﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ و ﺩﺭ ﭘﺮﺗﻮ ﺗﺒﻠﯿﻎ ﺩﯾﻦ، ﻓﻄﺮﺕ ﺳﻌﺎﺩﺕﺧﻮﺍﻩ ﺑﺸﺮ، ﺑﯿﺪﺍﺭ ﺷﺪﻩ و ﻣﻌﺎﺭﻑ و ﺍﺭﺯﺵﻫﺎﯼ ﺩﯾﻨﯽ ﺩﺭ ﺳﺮﺗﺎﺳﺮﻋﺎﻟﻢ ﮔﺴﺘﺮﺵ ﻣﯽﯾﺎﺑﺪ.

 

وی در پایان سخنان خود گفت: مسأله جابجایی ها در حوزه مدیریت یک موضوع عادی در نظام مقدس جمهوری اسلامی است زیرا چه فرد تودیع شده و چه فرد معارفه شده باید فرصت خدمت به مردم را مغتنم شمرده و همیشه خود را برای خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی اماده نگاه دارد./950/پ202/ب1

ارسال نظرات