۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۲۲۴۳۶۸
استاد حوزه علمیه:

بصیرت لازمه حمایت از ولایت است

خبرگزاری رسا ـ استاد عالی حوزه علمیه خراسان جنوبی با اشاره به این که تمامی مشکلات اهل بیت در بی بصیرتی خواص و عوام ریشه دارد، گفت: بصیرت لازمه حمایت و در خط ولایت ماندن است.
بصیرت لازمه حمایت از ولایت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، آیت الله محمد ابراهیم ربانی مهمویی، استاد عالی حوزه علمیه خراسان جنوبی پیش از ظهر امروز در جمع طلاب حوزه های علمیه خراسان جنوبی با اشاره به این که بصیرت یکی از لوازم حمایت از ولایت و در خط ولایت ماندن است، گفت: علت انحراف در غدیر ناشی از بی بصیرتی خواص و عوام از جایگاه آن و فواید این نظام الهی برای سعادت بشریت است.

 

وی با بیان این که باید در خصوص ولایت و جایگاه امامت در همه زمان ها بصیرت افزایی انجام شود، ادامه داد: اگر بصیرت تقویت نشود واقعه کربلا بارها و بارها ممکن است در جامعه اسلامی تکرار شود.

 

استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان جنوبی با اشاره به این که طلاب جبهه مقدم ولایت هستند، گفت: بصیرت طلاب و روحانیان به عنوان خواص نقش مهمی در جذب سایر مردم در مسیر ولایت دارد.

 

آیت الله ربانی ادامه داد: اگر در جامعه ای روحانیت و خواص با ولایت همراه نباشند امکان سایر گروه ها هم بیشتر می شود بنابراین روحانیت و طلاب ابتدا باید بصیرت خود را در خصوص مقام امامت و ولایت افزایش دهند و سپس به بصیرت افزایی در میان سایر اقشار بپردازند.

 

وی افزود: امروزه باید واقعه غدیر با صدای بلند در میان مردم مطرح شود و مبحث ولایت تنها اختصاص به غدیر و دهه ولایت ندارد زیرا سعادت انسان در گرو پذیرش ولایت است بنابراین باید در تمامی ایام سال نقش و جایگاه ولایت در ایام مختلف برای مردم بیان شود.

 

استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان جنوبی با بیان این که حرکت در مسیر ولایت تنها راه نجات آدمی است، گفت: تمامی برکات انقلاب به خاطر وجود نعمت ولایت است و اگر ملت ایران می خواهند مسیر تعالی را پشت سر بگذارند باید به رهنمودهای ولایت فقیه در تمامی عرصه ها جامه عمل بپوشند.

 

آیت الله ربانی مهمویی با اشاره به این که امروزه متاسفانه در کشور روند عمل گرایی و تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری  بسیار کند است، گفت: اگر مسؤولان به توصیه های مقام معظم رهبری با وجود بحران ها و تهدیدهای مختلف جامه عمل نپوشند نخواهند توانست کشور را از بحران نجات دهند و امینت کشور در معرض آسیب قرار می گیرد.

 

وی افزود: اگر بخواهیم وحدت را بر جهان اسلام حاکم کنیم و امنیت و وحدت در میان جوامع اسلامی حاکم شود باید نظام ولایی را در جهان اسلام زنده کنیم و مسلمانان را با جمع شدن بر محور ولایت فقیه متحد کنیم تا انقلاب های اسلامی و قیام های مردمی به نتیجه برسد.

 

استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان جنوبی با اشاره به این که رمز قبولی تمامی عبادات آگاهی و پذیرش مقام ولایت است، گفت: هرکس مقام ولایت را نشناسد و به آن تمسک نجوید به مرگ جاهلی مرده است.

 

آیت الله ربانی مهمویی با اشاره به این که ظرافت آفرینش جهان مقام ولایت و امامت را ایجاب می کرد، یادآورشد: حق ولایت از بالاترین حقوق بر دوش انسان هاست و اگر انسان نتواند در قبال این وظیفه مسئولیت خود را به درستی انجام دهد زندگی او بیهوده و بی نتیجه خواهد بود. /968/پ202/ب

ارسال نظرات