۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۲۲۴۳۷۵
با تجلیل از نخبگان و فعالان قرآنی؛

همایش طرح «تربیت حافظان قرآن» در مأمونیه برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ حجت‌ الاسلام کرمی گفت: قرآن کتاب هدایت بشریت است و راهکار حل بسیاری از مشکلات و معضلات فرهنگی حاکم بر جامعه کنونی در آموزه‌های آن نهفته است.
قرآن کريم

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف وامورخیریه استان مرکزی، حجت‌ الاسلام حمید کرمی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زرندیه در همایش طرح تربیت حافظان قرآن که به‌مناسبت دهه ولایت و امامت در حسینیه حضرت زینب(س) مأمونیه برگزار شد، با تأکید بر لزوم ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه، گفت: قرآن کتاب هدایت بشریت است و راهکار حل بسیاری از مشکلات و معضلات فرهنگی حاکم بر جامعه کنونی در آموزه‌های آن نهفته است؛ لذا همگان در راستای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ قرآنی، مفاهیم و آموزه‌های دین مبین اسلام مسؤول هستند.


وی بیان کرد: مفاهیم قرآن و آموزه‌های کلام وحی باید آنگونه که مورد تأکید مقام معظم رهبری است در زندگی و رفتار مردم به ویژه نسل جوان نهادینه شود تا بتوانیم بیش از گذشته شاهد جامعه‌ای سالم و بدور از آسیب‌های اجتماعی باشیم.


حجت‌ الاسلام کرمی، نقش جامعه قرآنی را در گسترش فرهنگ قرآنی بسیار خطیر دانست و اظهار کرد: با توجه به گسترش هجمه‌های فرهنگی دشمنان بر علیه نسل جوان، ترویج فرهنگ قرآنی و تبیین مفاهیم آن به عنوان یک اصل و ضرورت مطرح است و جامعه قرآنی و فعالان این عرصه در راستای این مهم نقش مهمی بر عهده دارند و باید در این راستا کوشا باشند.


رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زرندیه، تصریح کرد: ترویج و گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه نیازمند تلاش همگانی و مدیریت جهادی است.


وی با اشاره به برگزاری طرح تربیت حافظان قرآنی در شهرستان زرندیه، بیان کرد: فاز سوم این طرح با شرکت 400 نفر در حال برگزاری است.


رییس اداره اوقاف و امور خیریه زرندیه در پایان، افزود: کلاس‌های طرح تربیت حافظان قرآن در شهرستان‌های پرندک، زاویه، مأمونیه و زرندیه برگزار می‌شود.


یادآور می‌شود، در این مراسم که با حضور جمعی از مسؤولان شهرستانی برگزار شد از 36 نفر از برترین‌های قرآنی شهرستان در رشته‌های ترتیل، حفظ، اذان، ابتهال و ... به‌مناسبت هفته فرهنگی تجلیل شد./828/د101/ب

ارسال نظرات