۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۲
کد خبر: ۲۲۴۳۸۱

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ افتتاح مسجد جامع روستای سردها در شهرستان سراب، همایش مجمع عالی بسیج استان و برگزاری دومین نشست شعر آیینی و عاشورایی در تبریز از مهم ترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مسجد جامع روستای سردها در شهرستان سراب زادگاه علامه عبدالحسین امینی، صاحب کتاب فاخر الغدیر در قالب پروژه های محرومیت زدایی قرب کوثر بسیج سازندگی سپاه عاشورای آذربایجان شرقی بازسازی و افتتاح شد.


افتتاحیه این بنا با اعتبار 420میلیون ریال هزینه، همزمان با اختتامیه طرح هجرت(3) و اردوهای جهادی سال 93 در نمازخانه سپاه ناحیه سراب با با حضور رؤسای ادارت و فرماندهان نواحی و بسیج شهرستان سراب برگزار شد که طی آن از فعالان عرصه های سازندگی و محرومیت زدایی تجلیل بعمل آمد.


برگزاری همایش مجمع عالی بسیج آذربایجان شرقی


همایش مجمع عالی بسیج استان با حضور سردار نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین، نخبگان، نمایندگان مجلس، فرماندهان نواحی و مسؤولان اقشار بسیج سپاه عاشورای آذربایجان شرقی برگزار خواهد شد.


گفتنی است، این همایش چهار شنبه 16 مهر از ساعت ساعت 30/9 ستادفرماندهی سپاه عاشورا برگزار خواهد شد.


اردوهای جهادی و طرح هجرت بسیج استان در سال 93 پایان یافت


مراسم اختتامیه طرح هجرت(3) و اردوهای جهادی سال 93 در نمازخانه سپاه ناحیه سراب با حضور بیش از 310 نفر از از بسیجیان فعال این شهرستان برگزار شد.


سرهنگ سیدصفر قائمی، رییس سازمان بسیج سازندگی سپاه عاشورا در سخنانی با بیان این‌که فعالان عرصه های جهادی و سازندگی در اصل همان سفیران کار و تلاش هستند، گفت: امروز جوانان این مرز و بوم در قالب گروه های جهادی بدون هیچ چشم داشتی با حضور در مناطق محروم، سازندگی را به تصویر می کشند.


وی با تاکید بر اجرای پروژه های محرومیت زدایی با مشارکت و همکاری دستگاه‌های اجرایی، خاطرنشان کرد: بسیج سازندگی آماده است تمامی پروژه های دستگاه های اجرایی را که در قالب محرومیت زدایی و خارج از توان پیمانکاران داخلی می باشد، با کمترین بودجه و بهترین کیفیت به سرانجام رساند.


دومین نشست شعر آیینی و عاشورایی در تبریز برگزار می شود


وحید آقا کرمی، مسؤول آفرینش ادبی حوزه هنری گفت: دومین نشست از سری نشست های ادبیات آیینی و عاشورایی با حضور استاد کرمی مراغه ای فردا در محل حوزه هنری تبریز برگزار شد.


دفتر شعر آیینی و عاشورایی با هدف تجلیل از شاعران پیشکسوت، فرصتی برای تلمذ شاعران جوان در زمنیه شعر آیینی و عاشورایی فراهم آورده است. از دیگر اهداف این دفتر سامان دهی به اشعار آیینی و عاشورایی با تکیه به تاریخ و پژوهش های تاریخی است و درصدد اینکه از ورود انحراف در اشعار آینی جلوگیر نماید.


بنا بر این گزارش، این دفتر در نظر دارد به تولید آثار و محتوا و چاپ کتاب در این زمینه منتهی شود و اولین مجموعه اشعار آیینی و عاشورایی این دفتر تا پایان سال جاری به چاپ خواهد رسید.


گفتنی است، شعر آیینی و عاشورایی در میان مردم به ویژه هیئات حسینی رواج بیشتری دارد ولی متاسفانه در برخی محافل از روی نا آگاهی اشعاری که در شأن اهل بیت(ع) نیست، خوانده می شود./935/د101/ب4

ارسال نظرات