۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۱
کد خبر: ۲۲۴۳۸۸
همزمان با دهه ولایت؛

صیغه وقف یک قطعه زمین جهت ساخت مسجد در شیراز قرائت شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با دهه ولایت، صیغه وقف یک قطعه زمین برای ساخت مسجد در شیراز در دفتر نماینده ولی فقیه در فارس قرائت شد.
وقف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، همزمان با ایام دهه ولایت، صیغه وقف یک قطعه زمین برای ساخت مسجد صبح امروز در دفتر نماینده ولی فقیه در فارس قرائت شد.

بر اساس این گزارش، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در فارس پس از قرائت صیغه وقف با اشاره به سنت حسنه وقف در سیره اهل بیت(ع)، اظهار کرد حضرت مولای متقیان علی(ع) پس از صدقات و کارهای خیر، دعا می کردند: « از خدا می‌خواهم این وقف و صدقه، مقدمه و وسیله‌ای باشد که وارد بهشت شوم» و امیدوارم آنچه حضرت امیرالمومنین(ع) از صدقاتشان آرزو داشتند، آرزوی واقفان بزرگوار نیز باشد و این امر خیر مقدمه ورود به بهشت و باقیات صالحات را برای آنها فراهم کند.

وی با آرزوی قبولی این وقف ارزشمند در نزد خداوند گفت: به یاری خدا واقفان ارجمند حاج محمدجواد حسین پور و همسرش و فرزندان ایشان از این صدقه جاریه برخوردار باشند و ثواب همه نمازگزاران این مسجد و کسانی که از این وقف برخوردار می‌شوند، در نامه اعمال ایشان ثبت شود.

بنا بر این گزارش، در ادامه، محمدجواد حسین‌پور، واقف این قطعه زمین، با تبریک عید سعید غدیر و دهه ولایت گفت: خداوند امانتی را به ما داد و چند صباحی در نزد ما بود و اکنون می‌خواهیم این امانت را به خدا برگردانیم.

وی افزود: با توجه به عهدی که با امام هشتم(ع) داشتم، نام این مسجد را امام رضا(ع) انتخاب کردم. تا مردم شهر مقدس شیراز در جوار حرم مطهر احمدبن موسی(ع)، یاد و محبت حضرت ثامن‌الحجج(ع) نیز در دل آنها زنده شود و زیر سایه این امام معصوم زندگی کنند.

حسین پور با اشاره به موارد ذکر شده در وقف نامه گفت: 360 مترمربع از این زمین برای ساخت مسجد در نظر گرفته شده است؛ مساحت باقی مانده و طبقات دیگر نیز با توجه به نیاز و ضرورت مردم منطقه و تشخیص و صلاحدید علمای شهر شیراز، به کاربری‌هایی چون ساخت حسینیه، مراکز تحصیلی، قرآنی، بهداشتی و ورزشی اختصاص یافته و عواید آن صرف مسجد و همچنین برگزاری مراسم شهادت و ولادت ائمه اطهار(ع) شود.

یادآور می‌شود، همزمان با دهه ولایت، محمدجواد حسین‌پور از قضات نیکوکار و همسرش زهرا حسین‌پور، یک قطعه زمین را برای ساخت مسجد در شهر مقدس شیراز وقف کردند و این زمین به مساحت 600 مترمربع و ارزش تقریبی 10 میلیارد ریال، در بلوار آیت‌الله حسینی‌الهاشمی واقع شده است./919/پ203/ن

ارسال نظرات