۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۲۲۴۴۷۱

طرح مطالعاتی شهید مطهری در حوزه علمیه تبریز اجرا می شود

خبرگزاری رسا ـ طلاب حوزه علمیه تبریز با نام نویسی در طرح مطالعاتی شهید مطهری، می توانند آثار آن شهید بزرگوار را با 60 درصد تخفیف تهیه و مطالعه کنند.
حجت الاسلام داوود محمدزاده، معاون پژوهشي حوزه علميه تبريز

حجت الاسلام داوود محمدزاده، معاون پژوهشی حوزه علمیه تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، به تشریح فعالیت ها و برنامه های این معاونت در سال تحصیلی 93 – 94 پرداخت و اظهار داشت: روند آموزش پژوهش محور حوزه علمیه تبریز امسال نیز تداوم خواهد داشت.


وی با بیان این‌که ارایه آموزش‌های لازم برای تحقیق و پژوهش در علوم دینی از مهمترین برنامه های امسال خواهد بود، خاطرنشان کرد: سعی خواهد شد ابتدا طلاب به ویژه دانش‌آموختگان پایه های اول تا سوم با شیوه‌های تحقیق و تدوین پژوهش های حوزوی آشنا شوند، سپس تکالیف پژوهشی ارایه شود.


حجت الاسلام محمدزاده از نام‌نویسی طرح مطالعاتی شهید مطهری در حوزه علمیه تبریز خبر داد و گفت: عموم طلاب این مرکز علوم اسلامی می توانند تا 19 ماه جاری با ثبت نام در این طرح آثار استاد شهید مرتضی مطهری را با 60 درصد تخفیف تهیه و مطالعه کنند.


معاون پژوهشی حوزه علمیه تبریز رونوشت از شناسنامه و کارت ملی، دو قطعه عکس 3*4 و آخرین مدرک تحصیلی تنها برای طلاب پایه اول را از جمله مدارک لازم برای نام نویسی در این طرح عنوان کرد و گفت: هیچ محدودیتی در تعداد علاقه‌مندان به شرکت در طرح مطالعاتی شهید مطهری وجود ندارد.


وی با بیان این‌که برگزیدگان این طرح با اهدای جوایزی ارزنده مورد تجلیل قرار خواهند گرفت، خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، آشنایی با کتاب ها و اندیشه های شهید مطهری، ترویج مبانی عالی اسلامی و شیعی و ارتقای سطح آگاهی عقیدتی طلاب برای ورود به عرصه های تبلیغی از جمله اهداف برگزاری این طرح است.


حجت الاسلام محمدزاده در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری دوره آموزشی مکالمه عربی خبر داد و اظهار داشت: این دوره آموزشی نیز همچون سال های گذشته با هدف آشنایی طلاب با ادبیات عرب، مکالمه محاوره‌ای به زبان عربی و تفهیم متون عربی برگزار می شود.


معاون پژوهشی حوزه علمیه تبریز در ادامه با بیان این‌که برنامه‌ریزی برای ایجاد آمادگی طلاب برای حضور در المپیاد علمی طلاب استان و منطقه شمال غرب، جشنواره علامه حلی و امتحانات پایان ترم صورت گرفته است، گفت: در این راستا از اساتید برجسته حوزوی استان بهره گیری خواهیم کرد./935/ت302/ب4

ارسال نظرات