۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۲۲۴۴۷۴
امام جمعه تبریز:

عمل به وصیت شهدا لازمه تحقق اهداف نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری گفت: اگر خواهان تداوم آرمان ها، اهداف و ارزش های انقلاب اسلامی، شهدا و امام راحل هستیم، راهی جز عمل به وصیت نامه شهدا وجود ندارد.
آيت الله مجتهدشبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در یادواره شهدای سادات استان در تبریز اظهار داشت: ثبات و آرامش، امنیت، اقتدار، مجد و عظمت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در سایه ولایت فقیه و خون شهیدان حاصل شده است.


وی با تأکید بر این‌که انقلاب اسلامی ایران، هرچه دارد به برکت خون شهدا و ولایت فقیه است، خاطرنشان کرد: آنچه که در طول بیش از سه دهه گذشته دشمنان اسلام را به واهمه انداخته، هوشیاری، ظلم ستیزی و اسلام گرایی مردم ایران و رهبری نظام جمهوری اسلامی است.


نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که ترویج فرهنگ شهادت در بخش های مختلف جامعه، تسریع در روند تعالی نظام اسلامی را محقق خواهد کرد، گفت: برگزاری یادواره ها و تجلیل از مقام شامخ شهدا در تمام زمان ها بالاخص زمان فعلی که استکبار جهانی اسلام و انقلاب اسلامی را هدف قرار داده ضروری است.


آیت الله شبستری با اشاره به این‌که بزرگداشت مقام شامخ شهدا و برگزاری یادواره های در مناطق مختلف کشور تکریم شعائر اسلامی محسوب می شود، تصریح کرد: صرف یاد شهدا در یادواره های شهدا کافی نیست، باید چنین مراسم هایی خروجی فرهنگی داشته باشند.


وی فرهنگ شهادت طلبی، ایثار و جهاد را رمز پیروزی انقلاب اسلامی دانست و افزود: اگر خواهان تداوم آرمان ها، اهداف و ارزش های انقلاب اسلامی، شهدا و امام راحل هستیم، راهی جز عمل به وصیت نامه شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد، که در این عرصه همه رسالت سنگینی بر عهده داریم.


امام جمعه تبریز ادامه داد: نوآوری و ابتکار در برگزاری یادواره های شهدا لازمه ایجاد جذابیت برای نسل جوان جامعه است، چراکه مخاطب و گروه هدف اصلی یادواره های شهدا نسل جوان و آینده ساز نظام هستند، از این رو باید برگزاری چنین ویژه برنامه هایی با جذابیت و مخاطب‌شناسی همراه باشد.


همچنین صمد قاسمیان، مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان آذربایجان شرقی با بیان این‌که برگزاری یادواره ها برای یافتن معرفت بر شهدا و شناساندن آرمان های آنان برای نسل جوان جامعه است، افزود: شهدا به ما نیازی ندارند بلکه این ما هستیم که به آنان نیازمندیم و ضروری است آرمان های آنها را بشناسیم و دنبال کنیم.


گفتنی است، در پایان این مراسم که با حضور مسؤولان لشکری و کشوری همراه بود، از 385 خانواده شهید سادات با اهداء لوح مزین به عکس شهید تجلیل شد./935/پ203/ج

ارسال نظرات