۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۲۲۴۴۸۹
آیت الله حیدری:

گسترش فرهنگ تشیع در ایران حاصل تلاش علمای خوزستان است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله حیدری با اشاره به نقش علمای خوزستان در نشر و گسترش تشیع، گفت: تاریخ نمایانگر نقش ارزشمند علمای خوزستان در رشد و گسترش فرهنگ تشیع در ایران است.
آيت الله حيدري

آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، نقش علمای خوزستان در زایش و گسترش فرهنگ تشیع در ایران را  مهم ارزیابی و عنوان کرد: افرادی همچون علی بن مهزیار اهوازی و ابوالقاسم نوبختی بزرگانی هستند که ما فرهنگ تشیع خود را وامدار فعالیت های علمی آن ها هستیم.

وی افزود: علی بن مهزیار اهوازی با نگارش 50 اثر تاریخی و اسلامی، نقش ارزشمند و مهمی در نشر فرهنگ تشیع در جهان اسلام دارد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: هر قوم و ملتی شناسنامه و هویتی دارد و هویت مردم خوزستان فرهنگ تشیع آن ها است.

امام جمعه موقت اهواز گفت: یکی از عواملی که سبب شد مردم خوزستان اسلام را با آغوش باز پذیرفته و آن را گسترش دهند، ظلم و ستمی بود که حکومت مستبد ساسانی آن را انجام می داد.  

وی اظهارداشت: عمار بن یاسر از جمله بزرگانی بود که در قرن های نخست اسلام، بذر تشیع را در دل های مردم خوزستان کاشت و این حرکت به وسیله دیگر علمای بزرگ در قرن های بعدی نیز ادامه داشت.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به اهمیت حفظ ارزش های فرهنگی و دستاوردهای علمی، عنوان کرد: معرفی و نشر اثرهای بزرگان و برگزاری جلسه های علمی و فرهنگی از جمله راه های مهم حفظ دستاوردهای پیشینیان است.

 امام جمعه موقت اهواز، برگزاری نمایشگاه اهواز در گذر تاریخ را نمونه ای از تلاش مسؤولان برای حفظ ارزش ها و دستاوردهای بزرگان در گذشته دانست و افزود: این حرکت زیبا می تواند مسیر علمی نسل های گذشته خوزستان را به صورت جذاب و خلاصه شده برای نسل های حاضر جامعه به نمایش گذاشته و نشان دهد.

آیت الله حیدری در پایان تصریح کرد: شناساندن خوزستان به عنوان دروازه ورود تشیع به ایران نیازمند توجه همگانی کانون های علمی و قشرهای گوناگون مردم است./9452/ت302/ب2

ارسال نظرات