۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۲۲۴۴۹۳
امام جمعه اصفهان:

عشق مردم به امام خمینی به خاطر خلوص ایشان بود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان با اشاره به ویژگی های شخصیت امام خمینی(ره) گفت: هرگز کسی بدون توجه به خداوند در دل ها جای نخواهد گرفت.
آيت الله طباطبايي نژاد امام جمعه اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان ظهر امروز در نشست هم اندیشی بررسی مطالبات حضرت امام خمینی(ره) به خاطرات خود در حضور امام خمین (ره) در نجف اشرف اشاره کرد و گفت: امام با اخلاص خود و انجام کوچکترین مواردی که ما به آن بی توجه هستیم، در دل مردم جا داشتند.

 

 

وی با اشاره به آیه شریفه «من اَصلَحَ فیما بَینَهُ وَ بَینَ اللهِ اَصلَحَ اللهُ ما بَینَهُ و بَینَ النَّاسِ» تصریح کرد: کسی که بین خود و خدایش را اصلاح کند خداوند بین او و مردم را اصلاح می کند.

 

 

آیت الله طباطبایی نژاد تصریح کرد: جایی که خدا دلداری داشته باشد در آن صورت است که اگر خدا بخواهد در دل مؤمن جا خواهد داشت.

 

 

وی با تأکید بر این که محبت در دل ناپاک جای نخواهد گرفت، بیان داشت  :در زمان حضرت علی(ع) به علت ناخالصی قلب و وجود کینه در دلهای دشمنان ایشان، آن حضرت جایی در قلبشان نداشت، چرا که دل و قلبشان صاف و یکدست نبود.

 

 

وی ادامه داد خداوند متعال گلهای خلقت خود را در قلب های ناپاک قرار نمی دهد و در دل دشمنان خدا هرگز لیاقت عشق به خوبان وجود ندارد.

 

 

آیت الله طباطبایی نژاد با تأکید بر وجود خلوص نیت در کارها ابراز کرد: مهم ترین امری که باعث انقلاب اسلامی ما و عشق مردم به امام خمینی(ره) شد عشق به خدا و خلوص امام بود و این که همه چیز را از خدا می دانستند.

 

 

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان با بیان آیه " وَمَا رَمَیْتَ إِذْ رَمَیْتَ وَلَـکِنَّ اللّهَ رَمَى" اذعان کرد: اگر خدا بخواهد اتفاق می افتد و ما باید این باور را در دل ها و ذهن های خود ایجاد کنیم که همه چیز برای خداست و امام این باور را در سنین جوانی در خود پرورش داده بودند.

 

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: در مقابل خواست خداوند همواره تسلیم محض باشیم و این نکته را با در قلب خود باور کنیم که «پسندم آن چه را جانان پسندد»./939/پ202/ب4

ارسال نظرات