۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۲۲۴۵۱۹

نرم‌افزار آثار ملاصدرا تولید شد

خبرگزاری رسا ـ نرم‌افزار آثار ملاصدرا شامل متن کامل 26 عنوان کتاب در 68 جلد از آثار ملاصدرای شیرازی است که در موضوعات اسلام، الهیات و معاد به همت مرکز تحقیقات علوم کامپیوتری علوم اسلامی تدوین و عرضه شد.
نرم‌افزار آثار ملاصدرا

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از نورسافت، نرم‌افزار آثار ملاصدرای شیرازی متن کامل 26 عنوان کتاب در 98 جلد از آثار صدر المتألهین، محمد‌ بن‌ ابراهیم قوام شیرازی، معروف به ملاصدرا و دیگر آثار مرتبط، به زبان عربی و فارسی است که به همت مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی تدوین و عرضه شد.

 

این نرم‌افزار با موضوع اسلام، الهیات، معاد، تفسیر فلسفی و عرفانی، فلسفه اسلامی، حکمت متعالیه، حکمت مشاء، منطق، عرفان عملی، عرفان‌ نظری، هستی‌شناسی، شخصیت‌شناسی ملاصدرا و اطلاعاتی چند درباره مؤلفان و کتب برنامه به همراه متن قرآن کریم با ترجمه تدوین شده است.

 

نرم‌افزار ملاصدرای شیرازی در کنار موضوعات اصلی دارای موضوع فرعی نیز هست که به آثار اندیشمندان و بزرگان، علوم اسلامی و معارف اسلامی توجه دارد.

 

این نرم‌افزار در یک نسخه با زبان فارسی، عربی و انگلیسی تدوین شده که مخاطبان آن پژوهشگران علوم اسلامی هستند و قابلیت نصب بر روی ویندوز را دارد و حجم برنامه به صورت لوح فشرده 565 مگابایت بوده و پس از نصب به 540 مگابایت فضا نیاز دارد.

 

نرم‌افزار آثار ملاصدرای شیرازی دارای قابلیت ارتباط با متون واژگان برنامه به همراه چند دوره لغت‌نامه است که قابلیت دسترسی به ریشه و مشتق کلمات را نیز دارد و از دیگر امکانات پژوهشی این نرم افزار می‌توان به یادداشت‌برداری، ذخیره، ویرایش و چاپ متن اشاره کرد.

 

جست‌وجو در بیش از 9 هزار و 600 عنوان باب و سرفصل کتب از طریق فهرست گزینشی، ارائه قابلیت کتب مرتبط با ویژگی نمایش پیوندهای کتاب موجود و امکان جست و جو در آیات قرآن کریم از دیگر قابلیت‌های نرم افزار آثار ملاصدرای شیرازی است./907/د101/س

 

ارسال نظرات