۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۲۲۴۵۳۰
نماینده ولی فقیه در استان البرز:

طلاب سربازان حریم ولایت هستند/ تمدن سازی اسلامی بر عهده حوزه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کرج با اشاره به نقش اساسی طلاب در جهت حفظ ارزش های اسلام گفت: در شرایطی که دشمنان برای نابود کردن اسلام و معارف الهی دست به هر اقدامی می زنند وظیفه طلاب بیشتر و حساس تر خواهد بود زیرا طلاب در مسیر تمدن سازی اسلامی بوده و سربازان حریم ولایت هستند.
آيت اله حسيني همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در البرز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد مهدی حسینی‌ همدانی، نماینده ولی فقیه در استان البرز پیش از ظهر امروز در همایش طلیعه حضور حوزه‌های علمیه خواهران استان با بیان اینکه طلاب در مسیر سربازی مکتب اهل بیت و ولایت باید قدم های محکم و استواری را بردارند، گفت: در پیشبرد اهداف عالیه اسلام و انقلاب و مکتب اهل بیت عصمت و طهارت، طلاب نقش بسزایی دارند از این رو با سعی و تلاش خود برای نیل به این هدف باید استوار باشند.
 
وی به نقش اساسی طلاب در جهت حفظ ارزش های اسلام اشاره کرد و بیان داشت: در شرایطی که دشمنان برای نابود کردن اسلام و معارف الهی دست به هر اقدامی می زنند وظیفه طلاب بیشتر و حساس تر خواهد بود زیرا طلاب سربازان حریم ولایت هستند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی‌همدانی با استناد به آیه «وَمَنْ أَحْسَنُ قَوْلًا مِّمَّن دَعَا إِلَى اللَّهِ وَعَمِلَ صَالِحًا» بیان داشت: طلبگی شغل نیست بلکه طلبه مسؤولیت دعوت مردم را به عهده دارد که با انتقال علوم اهل بیت و معارف الهی دنباله روی رسالت انبیای الهی است.
 
وی ادامه داد: نخستین کار در مساله علم آموزی و فراگیری معارف الهی تفقه به معنای عام است که به معنای فهم صحیح و دقیق و با بصیرت در مسائل دینی است.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی‌همدانی بیان داشت: مدیریت زمان، استفاده بهینه از فرصت ها، اولویت بندی ها، مسائلی است که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشیم.
 
وی خطاب به طلاب جدیدالورود گفت: در تحصیل و یادگیری معارف الهی نباید کوتاهی کنید تا زمینه رشد معنوی را در خود تقویت کنید.
 
نماینده ولی فقیه در استان البرز با بیان این مطلب که طلاب در مسیر تمدن سازی اسلامی هستند تصریح کرد: وظیفه طلاب در این مسیر وظیفه بسیار سنگینی است از این رو باید دین را خوب بفهمیم و خوب انتقال دهیم تا حیات طیبه حاصل شود.
 
وی به ضرورت تهذیب اخلاقی اشاره کرد و عنوان داشت: گناه حجاب است و خودبینی بدترین حجاب است بر این اساس اگر طلبه ای بخاطر معارف خود را بالاتر از دیگران ببیند بداند که به هیچ جایی نخواهد رسید.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی‌همدانی با اشاره به اینکه خود بینی انسان را از خدابینی دور می کند یادآور شد: لذات نفسانی اگر بیشتر شود فاصله از خالق بیشتر خواهد شد و این فاصله و حجاب مانع از درک واقعی معارف الهی خواهد بود.
 
وی با عنوان اینکه آموزش مقدمه تزکیه است گفت: کسانی مورد هدایت واقع می شوند که تقوا و شرح صدر داشته باشند و ارتباط با خدا به صورت وثیق و عمیق باعث بهره مندی او از علوم الهی خواهد بود از این رو باید علم و تقوا را با هم داشته باشد.
 
نماینده ولی فقیه در استان البرز به نقش طلبه در اجتماع اشاره کرد و گفت: طلبه باید به اندازه سعه وجودی خود در بطن اجتماع باشد و مسئولیت های اجتماعی را بر عهده بگیرد و در این راه خدمت رسانی کند.
 
وی ادامه داد: آینده نگری و آینده سازی و توجه به آینده از وظایف اصلی حوزه های علمیه است.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی‌همدانی در پایان به پژوهش محوری در حوزه های علمیه اشاره کرد و گفت: به تاسی از فرمایشات رهبری باید حوزه های علمیه را به سمت پژوهش محوری سوق دهیم تا تولیدات علمی و پژوهشی استان البرز را افزایش دهیم./801/پ202/ب4
ارسال نظرات