۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۲۲۴۵۳۸
حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی:

قرآن را کنار گذاشته و درس اخلاق می‌دهیم

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به اهمیت قرآن‌آموزی گفت: قرآن را کنار گذاشته ایم و درس اخلاق می دهیم در حالی که با قرآن باید دروس اخلاقی را آموزش دهیم زیرا تمام مواد اخلاق و تهذیب نفس در قرآن است.
قرائتي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در البرز، حجتالاسلام والمسلمین قرائتی در همایش طلیعه حضور ویژه طلاب جدیدالورود حوزه‌های علمیه خواهران استان البرز که پیش از ظهر امروز در تالار شهیدان فلاح نژاد کرج برگزار شد با استناد به آیه «وَ یَتَعَلَّمُونَ ما یَضُرُّهُمْ وَ لا یَنْفَعُهُمْ» به ارزش علم و اهمیت آن اشاره کرد و گفت: علم مفید نه تنها در افراد عادی کارساز است بلکه در پست ترین افراد هم اثر گذار خواهد بود از این رو علم و دانشی با ارزش است که در زندگی انسان کارایی داشته باشد.
 
مسؤول ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به روایت پیامبر اکرم (ص) که می فرماید: «أعوذ بک من علم لایَنفع» بیان داشت: آموختن علومی که دانستن و ندانستن آن سودی ندارد فقط تلف کردن عمر است که نه ارزشی دارد و نه برکتی خواهد داشت.
 
وی ادامه داد: طلاب از آغاز تحصیل در حوزه باید خوب درس بخوانند و از علمی که فرا گرفته اند به خوبی استفاده کند تا در جامعه ایفای نقش کند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان اینکه قرآن در بین ما مهجور مانده است عنوان کرد: قرآن را کنار گذاشته ایم و درس اخلاق می دهیم در حالی که با قرآن باید دروس اخلاقی را آموزش دهیم زیرا تمام علوم اخلاقی و تهذیب نفس در قرآن است.
 
وی تصریح کرد: طلاب باید از همان ابتدای تحصیل با تفسیر قرآن مانوس شوند و حوزه های علمیه هر روز در برنامه خود تلاوت و تفسیر یک آیه از قرآن کریم را داشته باشند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی خطاب به طلاب جدیدالورود گفت: هر چه یادگرفتید و می‌شنوید، یادداشت کنید، طلبه نباید بی‌کاغذ و بی‌قلم باشد، که این باعث برکت و موفقیت های زیادی در آینده خواهد بود.
 
وی با عنوان این مطلب که طلاب باید شناخت درستی از دین داشته باشند تصریح کرد: دین را درست بفهمیم و درست انتقال دهیم تا دیگران را دین زده نکنیم.
 
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی خاطرنشان کرد: با مردم به صورت ساده و روان صحبت کنیم و در ارتباط با دیگران متواضع باشیم و اگر مسأله‌ای را نمی دانیم بگوییم که نمی‌دانیم و اهل تکلف نباشیم./801/پ202/ب4
ارسال نظرات