۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۲۲۴۵۵۰
مدیر استانی حوزه علمیه گیلان:

درک حقیقت قرآن نیازمند انس حقیقی با کلام الهی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه گیلان با اشاره به این که قرائت قرآن کریم دریچه ای به سوی درک حقیقت کلام الله است، گفت: درک حقیقت قرآن نیازمند انس حقیقی با کلام الهی است.
حجت الاسلام محمد لاکاني، مدير حوزه علميه گيلان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام محمد لاکانی، مدیر استانی حوزه علمیه گیلان امروز در جلسه ستاد عالی مسابقات قرآنی گیلان، قرآن کریم را بهترین واسطه برای ارتباط مستقیم با خداوند متعال دانست و خاطرنشان کرد: این ارتباط اگر چه از طریق مناجات و رازگویی درونی و قلبی انجام می گیرد؛ اما دسترسی به کلمات خود خداوند، بسیار لذت بخش و اطمینان آور است.

 

حجت الاسلام لاکانی با بیان این که کلام الهی درهای معرفت را به روی ما باز می کند، ادامه داد: قرآن کریم یک منبع اصیل و غنی بسیار محسوس برای کسب معارف الهی است.

 

مدیر استانی حوزه علمیه گیلان با بیان این که قرآن کریم ظرفیت جهان شمولی برای جامعه بشری دارد، تصریح کرد: مفاهیم و پیام های کلام الهی برای همه صالحان جهان در همه دوران ها و زمان هاکاربردی است.

 

حجت الاسلام لاکانی با بیان این که همنشینی با قرآن و گوش جان سپردن به نوای آن، معرفت و بصیرت انسان را بالا می برد، گفت: انس و الفت با کلام الهی انسان را در مسیر صحیح زندگی رهمنمون می سازد و از هر گونه انحرافی دور می دارد.

 

مدیر استانی حوزه علمیه گیلان با بیان این که انس با قرآن توانایی فهم درست و درک حقایق عالم را برای انسان آسان می کند، گفت: انسانی که با هدایت قرآن گام برمی دارد، در تفکرات و اندیشه ها و همچنین تصمیم گیری های خود دچار اشتباه و انحراف نمی شوند.

 

وی بر ضرورت برنامه ریزی مناسب به منظور ترویج بیش از پیش فرهنگ قرآنی در جامعه تأکید کرد و افزود: باید از فضای فراهم شده در کشور در جهت تقویت محافل قرآنی استفاده کنیم.

 

حجت الاسلام لاکانی با اشاره به این که قرائت قرآن کریم دریچه ای به سوی درک حقیقت کلام الله است، تصریح کرد: درک حقیقت قرآن نیازمند انس حقیقی با کلام الهی است.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه گیلان با بیان این که باید از نگاه سطحی به قرآن عبور کنیم و وارد مرحله دیگر از درک و فهم کلام الهی شویم، بیان داشت: تدبر در مفاهیم قرآنی شرط درک عمیق از کلام الله است.

 

وی با بیان این که تلاش های قاریان قرآن برای توسعه فرهنگ قرائت و فهم قرآن باید با جدیت بیشتری پیگیری شود، خاطرنشان کرد: قرائت کلام الهی باید همراه با فهم و درک حقایق آن همراه باشد.

 

مدیر استانی حوزه علمیه گیلان با بیان این که نسل جوان ما بیش از پیش نیازمند آشنایی با اصول، مبانی و معارف قرآنی هستند، تصریح کرد: نهادهای متولی باید با برنامه ریزی صحیح و هدفمند این اصل مهم را پیگیری کنند تا شاهد جامعه ای سالم و دیندار باشیم.

 

وی فرهنگ قرآنی را سد محکمی در برابر فرهنگ منحرف غرب دانست و خاطرنشان کرد: در شرایطی که دشمنان همه توان خود را در جهت تضعیف باورهای دینی جوانان ما به کار گرفته اند، ترویج مبانی دینی می تواند مانع از انحراف در جامعه شود.

 

حجت الاسلام لاکانی با بیان این که همه افتخارات ما در عالم هستی به برکت قرآن است، تصریح کرد: تا زمانی که قرآن به قلب پیامبر اکرم(ص) نازل نشده بود، مردم در ضلال مبین به سر می بردند.

 

وی با بیان این که جلسات روخوانی و تجویز و قرائت مقدمه‌ای برای رسیدن به حقیقت قرآن است، افزود: کمیته‌ای در استان تشکیل شود که کل مباحث قرآنی را پیگیری کند.

 

مدیر حوزه علمیه گیلان با تاکید بر این که مباحث تفسیر قرآن در مساجد باید پیگیری شود، گفت: جلسه ویژه‌ای تشکیل شود و از دست‌اندرکاران قرآنی دعوت شود تا برنامه‌هایی را برای آموزش مفاهیم و تفسیر قرآن تهیه و تدارک ببینند./1318/پ202/ب1

ارسال نظرات