۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۲۲۴۵۵۷
آیت الله اراکی:

هوشیاری مسلمانان جریان های فتنه انگیز را منزوی می کند

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان این که مبنای نظام جمهوری اسلامی ایران مورد اتفاق جمیع مذاهب اسلامی است، گفت: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و انتخاب رهبری نظام بر اساس مذهب خاصی نیست و مورد اتفاق جمیع مذاهب اسلام است.
همايش نقش علماي اسلام در شکل گيري امت واحده در اروميه آيت الله اراکي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، آیت الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی امروز در همایش «نقش علمای اسلام در شکل گیری امت واحده» که با حضور روحانیون شیعه و سنی در ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: دو نوع ولایت در تاریخ بشر وجود دارد ولایت الهی و دیگری ولایت شیطانی و کفر که هویت و شخصیت انسان ها بر اساس پیروی از این نوع ولایت ها شکل می گیرد.

 

وی ولایت شیطانی را بریده و بی ریشه خواند و افزود: ولایت الهی نور است و اساس این است که در ولایت اهل ایمان عامر و ناهی خداست درحالی که ولایت اهل کفر و نفاق، ظلمت و تاریکی است و اگر هم نوری بر آنها بتابد از آن فرار کرده و به سوی ظلمت می روند.

 

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب با بیان این که منبع رفتار و گفتار انسان ها خداوند و یا هوای نفسانی است، اظهار داشت: هوای نفس پایتخت، ابزار و مرکز مدیریت شیطان است.

 

آیت الله اراکی با بیان این که ساختاری برای حاکمیت الهی وجود دارد که پیوندی را در جهان آفرینش به وجود می آورد و از آن به «ولایت» تعبیر می شود، تصریح کرد: بشریت بدون حاکمیت نیست و هر انسانی پیرو حاکم و آمری است که این دستور دهنده یا خدا و یا شیطان است.

 

وی با اشاره به آیات الهی تصریح کرد: خداوند متعال در کنار تمام نعماتی که برای انسان قرار داده است، خاتم الانبیاء را به عنوان اتمام نعمات فرستاده است که باید مسلمانان با بهره گیری از این نعمت یکی شده و از اختلاف بپرهیزند.

 

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خداوند را هدایت گر و رهبر اهل ولایت الهی برشمرد و تأکید کرد: اگر ما تابع ولایت الهی باشیم، اختلافی ایجاد نخواهد شد، ممکن نیست کسانی از یک منبع دستور بگیرند و خدا را بپرستند و با هم اختلاف داشته باشند.

 

وی با بیان این که جامعه ای که از یک منبع واحد دستور می گیرد، امت واحده است، گفت: بر اساس آیات قرآن کریم امتی که امت واحده نباشد، اسلامی نیست؛ اسلام دین خداست و اهل کتاب که اختلاف کردند از این دین بیگانه اند.

 

آیت الله اراکی در ادامه با تأکید بر این که قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، برگرفته از قرآن است، افزود: این نعمت بزرگی است چراکه هیچ کشوری در دنیا وجود ندارد که تمام مواد قانون اساسی آن از قرآن گرفته باشد.

 

وی با تأکید بر این که مبنای نظام جمهوری اسلامی ایران مورد اتفاق جمیع مذاهب اسلامی است، گفت: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و انتخاب رهبری نظام بر اساس مذهب خاصی نیست و مورد اتفاق جمیع مذاهب اسلام است.

 

آیت الله اراکی پایه ریزی حکومتی بر مبنای موازین قرآنی را یکی از دلایل دشمنی با نظام اسلامی خواند و گفت: دشمنان برای فتنه افکنی در جامعه اسلامی و ایجاد اختلاف سرمایه گذاری می کنند و البته این چیز تازه ای نسیت چراکه خداوند در قرآن کریم و پیامبر اکرم (ص) در روایات متعدد نسبت به فتنه هشدار داده اند.

 

وی اضافه کرد: روحانیت در مقابل فتنه افکنی دشمنان وظیفه دارند که به دستورات الهی عمل کرده و راه را بر دشمن ببندند و بدانند که هر گفتار و رفتاری که تخم نفاق، دشمنی و ستیزه جویی را در بین مسلمانان بکارد شیطانی است و هر آنچه وحدت گرا باشد الهی و رحمانی است.

 

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: به طور یقین در آینده ای نه چندان دور موج تفرقه گرا منزوی، فتنه گران از صحنه منزوی و جریان های فتنه انگیز دفن شده و شاهد انسجام در جوامع اسلامی خواهیم بود./936/پ203/ج

ارسال نظرات