۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۲۲۴۵۶۸

ساخت مدرسه ای به نام حضرت معصومه در ماداگاسکار

خبرگزاری رسا ـ رییس خوجه های ماداگاسکار، از فعالیت مدرسه ای به نام حضرت فاطمه معصومه(س) در این کشور خبر داد.
آقاي نواز مولو، رييس خوجه‌هاي شيعه اثني‌عشر ماداگاسکار

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)؛ آقای نواز مولو، رییس خوجه‌های شیعه اثنی‌عشر ماداگاسکار که به میزبانی جامعةالمصطفی العالمیه در قم حضور داشت، مضجع نورانی بانوی کرامت را زیارت کرد.

 

وی در ادامه در نشستی با مدیر روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس قم گفت: در سال گذشته مدرسه‌ای ویژه بانوان در شهر ماجونگا که یکی از شهرهای مهم ماداگاسکار است، راه اندازی شد و بر اساس پیشنهاد مطرح شده، این مدرسه عالی در رشته فقه و معارف به نام حضرت فاطمه معصومه(س) کار خود را آغاز کرد.

 

رییس خوجه های شیعه اثنی‌عشر ماداگاسکار با اشاره به نظارت جامعةالمصطفی‌العالمیه در ماداگاسکار بر فعالیت‌های علمی و آموزشی این مدرسه عالی گفت: نامگذاری این مدرسه به نام حضرت فاطمه معصومه(س) فرصتی برای معرفی هرچه بیشتر این بانو و نقش ایشان در اسلام برای علاقه‌مندان فراهم آورده است.

 

وی خاطرنشان کرد: در این مدرسه عالی دینی که با حمایت مالی خوجه ها در حال فعالیت است، در کنار آموزش های دینی، آموزش های هنری مانند خیاطی، گلدوزی و...نیز به بانوان ارائه می گردد.

 

نواز مولو افزود: در شرق آفریقا مدارس و مراکز علمی و دینی به نام های بانوان بزرگ اسلام از جلمه حضرت فاطمه زهرا و زینب(س) وجود دارد و با توجه به مقام والای حضرت فاطمه معصومه(س) و نقش این بانو در حفظ و نشر معارف دینی، تصمیم گرفته شد تا این مدرسه به نام مبارک این بانو فعال شود.

 

گفتنی است، ماداگاسکار در جنوب شرق آفریقا قرار دارد و موزامبیک، تانزانیا و کومور از جمله همسایه های این کشور هستند./907/د101/س

ارسال نظرات