۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۲
کد خبر: ۲۲۴۵۷۶

برگزاری جشن‌های دهه ولایت در 6 بقعه شاخص همدان

خبرگزاری رسا ـ رییس اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان گفت: همزمان با دهه ولایت و از روز عرفه تا عید سعید غدیر خم، جشن‌های ولایت علوی، اکمال دین نبوی در 6 بقعه متبرکه شاخص شهرستان همدان در حال برگزاری است.
دهه ولايت

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان، حجت الاسلام سید حسن رضوی، رییس اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان، گفت: در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، برنامه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی متناسب با ایام خاص در سطح امامزادگان و بقاع متبرکه برگزار می‌شود که در همین راستا در ایام دهه ولایت و از روز عرفه تا عید سعید غدیر خم جشن ولایت علوی، اکمال دین نبوی در بقاع متبرکه شهرستان همدان برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه مراسم دعای عرفه در بقاع شاخص این شهرستان برگزار و با حضور خوب و باشکوه مردم جلوه ای بسیار زیبا به خود گرفته بود، افزود: چندین بقعه متبرکه شاخص شهرستان همدان در این مراسم میزبان مردم مؤمن و خدا جوی این شهرستان بودند.

 

حجت الاسلام رضوی بقاع شاخص شهرستان همدان را که جشن‌های دهه ولایت در آن‌ها برگزار می‌شود را شامل امامزاده عبدالله(ع)، امامزاده حسین(ع)، امامزاده محسن(ع)، امامزاده یحیی(ع)، امامزاده فرزند علی(ع) و امامزاده خضر(ع) برشمرد و افزود: در این بقاع متبرکه ایستگاه همه واقف باشیم در دهه ولایت برپا شده است.

 

وی در عین حال اظهار داشت: در شب میلاد امام هادی(ع) مراسم جشن و سرور در امامزاده عبدالله(ع) و دیگر امامزادگان این شهرستان برگزار می‌شود.

 

رییس اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان با اشاره به دیگر برنامه‌های این بقعه متبرکه افزود: تقدیر از سادات علوی، مراسم جشن در شب عید غدیر، همایش بانوان ولایی، برپایی نمایشگاه، توزیع کتب مسابقه غدیر و راهپیمایی مردم ولایت مدار به سوی امامزاده عبدالله(ع) و تجمع در صحن امامزاده در روز عید سعید غدیر از دیگر برنامه‌های این بقعه متبرکه در دهه ولایت خواهد بود.

 

حجت الاسلام رضوی با بیان اینکه در روز میلاد امام هادی (ع) دعای ندبه در بقاع متبرکه شاخص این شهرستان خوانده خواهد شد، افزود: کتاب مسابقه غدیر درس زندگی در همه بقاع متبرکه شهرستان همدان در ایام دهه ولایت در بین زائرین توزیع می‌شود.

 

رییس اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان همچنین اظهار داشت: مجموعه نمایشگاهی عید ولایت در سطح بقاع متبرکه شاخص این شهرستان در معرض دید عموم قرار گرفته است./998/د101/ب4

ارسال نظرات