۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۱
کد خبر: ۲۲۴۵۷۸
سردار نقدی:

مأموریت برنامه های ماهواره ای از بین بردن هویت یک نسل است

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: برنامه های ماهواره ای غرب با هدف تفرقه میان مسلمانان طرح ریزی شده است.
سردار محمدرضا نقدي، رييس سازمان بسيج مستضعفين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سردار محمدرضا نقدی، رییس سازمان بسیج مستضعفین امروز در نشست مجمع عالی بسیج آذربایجان شرقی که با موضوع « راهکارهای علمی و عملی مقابله با آثار مخرب و منفی استفاده از ماهواره » در تبریز برگزار شد، اظهار داشت: از سال 1386 دشمنان اسلام و انقلاب وارد عرصه رسانه ای و ماهواره برای ضربه زدن به نظام شدند.


وی ادامه داد: در سال 86 تنها شش شبکه فارسی زبان با کیفیت بسیار پایین علیه نظام پخش می شد، اما امروز تعداد این شبکه ها به 166 با کیفیت بسیار بالا و تنوع برنامه ای رسیده است، که از این تعداد 26 کانال اختصاص به ایجاد تفرقه و دشمنی بین شیعه و سنی دارد.


سردار نقدی با اشاره به این‌که برنامه های ماهواره ای غرب با هدف تفرقه میان مسلمانان طرح ریزی شده است، خاطرنشان کرد: سلب ایمان مردم و ایجاد تفرقه در بین صفوف ملت هدف مشترک و اصلی شبکه های ماهواره ای بیگانگان علیه نظام اسلامی است، که بایستی برای مقابله با این هجمه گسترده استراتژی واحد و منسجم اتخاذ کرد.


رییس سازمان بسیج مستضعفین پاسخ به شبهات و ابهامات در زمینه ماهواره را یکی از مهمترین اصول در مقابله با آثار سوء استفاده از آن در میان خانواده ها دانست و گفت: باید با ادله های محکم و مستدل و با تکیه بر آموزه های دینی بتوانیم ناباوری ها در خصوص ماهواره ها را به درستی تبیین و تشریح کنیم.


وی مدل مبارزه با تهاجم فرهنگی بیگانگان و مقابله با ماهواره را نه مقابله فیزیکی بلکه اقناع فکری مردم عنوان کرد و افزود: باید مردم بدانند که مأموریت همه برنامه های سیاسی، اقتصادی، خانوادگی، ورزشی، هنری و ... که به صورت هدایت شده تهیه و پخش می شوند، از بین بردن عزم و اراده و هویت یک نسل است.


سردار نقدی صدمات و آسیب های جنگ فرهنگی را به مراتب سنگین‌تر از جنگ نظامی است، تصریح کرد: تهاجم فرهنگی به قدری عمیق و گسترده است که حتی پیشرفت های علمی و صنایع دفاعی ما نیز در صورت استحاله شدن و از بین رفتن ایمان مردم، دردی را دوا نخواهد کرد.


وی با بیان این‌که امروز تنها شکل جنگ عوض شده و اهداف دشمنان همان اهداف جنگ سخت است، افزود: اگر ایمان راسخ به اعتقادات خود داشته باشیم، هرگز در جبهه های نبرد شکست نخواهیم خورد، نمونه عینی و آشکار آن در جنگ اخیر غزه و مقابله فلسطینیان با ارتش اسرائیل مشاهد شد.


رییس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: فتنه‌ها و توطئه های دشمنان نظام اسلامی ایران تازگی ندارد، تهاجم فرهنگی و سیاسی استکبار علیه کشورمان از اوایل انقلاب وجود داشته، تحریک احزاب و روزنامه ها، گسترش استعمال مشروبات الکلی و مواد مخدر و ایجاد خانه های فساد از جمله این توطئه ها بود که همگی به دلیل مقاومت مردم و اعتقادات نسلی خنثی شدند./935/پ203/ج

ارسال نظرات