۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۶
کد خبر: ۲۲۴۶۰۵
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس؛

فضاسازی لازم برای تبیین پیوند انقلاب و عاشورا ایجاد شود

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس گفت: باید فضاسازی لازم برای تبیین پیوند انقلاب و عاشورا ایجاد شود و مصادیق ظلم در زمان کنونی به مردم معرفی شوند.
حجت‌الاسلام محمد رضايي، رييس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي فارس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، حجت الاسلام محمد رضایی، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس، صبح امروز در جلسه هماهنگی برپایی یوم الله 13 آبان با اشاره به اینکه برگزاری مراسم یوم الله 13 آبان تناسب و ارتباط خاصی با عید ولایت دارد، گفت: 13 آبان ریشه دینی و مذهبی دارد.

وی با یادآوری این مطلب که مجلس این روز را روز ملی مبارزه با استکبار جهانی معرفی کرده است، افزود: رویدادهای 13 آبان قابل بازخوانی و تبیین است چرا که این ایام برای همیشه در انقلاب ما به ثبت رسیده است.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد فارس با اشاره به تقارن 13 آبان امسال با عاشورای حسینی، اظهار داشت: با برنامه ریزی خوب می‌توانیم از فرصت عاشورا برای برگزاری مراسم 13 آبان نهایت استفاده را ببریم.

وی با یادآوری این مطلب که در دهه اول محرم روی بعد سیاسی حرکت امام حسین (ع) به کربلا کار انجام دهیم، تصریح کرد: اگر بنا باشد احکام الهی به صورت ظاهر اجرایی شود و بعضاً اجرای احکام موجب خواب جامعه شود باید به این حرکت اعتراض کرد و باید برای مردم تبیین شود چگونه امام حسین (ع) می‌ایستاد رمی جمرات می‌کرد و در حالی که شیطان در شام حکومت می‌کرد، تا اثرات این حرکت انقلابی امام حسین (ع) بر همگان شود.

حجت الاسلام رضایی با تاکید بر اینکه تشابه زیادی بین انقلاب ما و انقلاب حسینی وجود دارد، تاکید کرد: برائت از مشرکین در روز عرفه نشأت‌گرفته از این حرکت امام حسین (ع) است چرا که دین از سیاست جدا نیست اما متأسفانه برخی افراد به دنبال جدایی دین از سیاست بودند.

وی با اشاره به اجرای جنگ تبلیغاتی یزیدیان علیه حضرت سیدالشهدا (ع)، یادآور شد: آنان می‌خواستند امام حسین (ع) را به عنوان یک فرد خارجی، بی دین و کافر معرفی کنند و از این رو مقابله به مثل تبلیغاتی را امام حسین (ع) علیه یزیدیان ایجاد کردند.

رضایی با تاکید بر اینکه پیام امام حسین (ع) به عنوان یک پیام شفاف امروز در دست ماست، تصریح کرد: بحث استکبار ستیزی که امام حسین (ع) آن را راه انداخت، باید مورد نظر و محور کارهای ما باشد.

وی شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر استکبار» را جز شعارهای اساسی ایام یوم الله 13 آبان خواند و افزود: نوحه‌هایی که خوانده می‌شود اشعار حماسی داشته باشد و باید انقلاب را یک بار دیگر با ارزش‌های عاشورا پیوند دهیم.

حجت‌الاسلام رضایی با تأکید بر لزوم توجه به برپایی نماز ظهر عاشورا، خاطرنشان کرد: دشمنان همواره به دنبال تضعیف روحیه استکبارستیزی در مردم هستند و باید هرچه بیشتر بر پیوند ارزش‌های انقلاب و عاشورا توجه شود.

وی با بیان اینکه لازم است در نوحه‌هایی که روز عاشورا خوانده می‌شود از اشعار حماسی استفاده شود، تصریح کرد: باید فضاسازی لازم برای تبیین پیوند انقلاب و عاشورا ایجاد شود و مصادیق ظلم در زمان کنونی به مردم معرفی شوند. /919/پ202/ن

ارسال نظرات