۱۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۵
کد خبر: ۲۲۴۶۵۷
امام جمعه بابل:

پیام رسانی غدیر رسالت آحاد جامعه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل با بیان این که صدای منادی غدیر در تاریخ طنین انداز است، تصریح کرد: گمان نبرید که پیام غدیر مختص به زمان پیامبر بوده بلکه امروزه همه آحاد جامعه از جمله نیروهای ولایی و شاخص مذهبی با قلم و بیان خود پیام‌رسان غدیر باشند.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امروز در جمع اعضای ستادی و بخش های دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شهرستان بابل با گرامیداشت دهه ولایت خاطرنشان کرد: احادیث و روایات متعددی از زبان پیامبر گرامی اسلام در مدح و عظمت جایگاه امیرالممنان(ع) بیان شده است  که نمونه برجسته آن در خطبه غدیریه است.

 

امام جمعه شهرستان بابل ادامه داد: در عید غدیر خم به عنوان عید الله الاکبر در همه شهرستان بابل باید شاهد برپایی جشن های باشکوه و فضاسازی مناسب این روز باشیم.

 

رییس بنیاد غدیر شهرستان بابل، برنامه ریزی مناسبت و استفاده از برنامه های متنوع و خلاق را در جشن عید غدیر خواستار شد و گفت: کیفیت برنامه های عید غدیر نسبت به سال های گذشته باید رشد کمی و کیفی پیدا کند.

 

وی با بیان این که صدای منادی غدیر در تاریخ طنین انداز است، تصریح کرد: گمان نبرید که پیام غدیر مختص به زمان پیامبر بوده بلکه امروزه همه آحاد جامعه از جمله نیروهای ولایی و شاخص مذهبی با قلم و بیان خود پیام‌رسان غدیر باشند.

 

حجت الاسلام روحانی به مهم ترین برنامه های پیشنهادی بنیاد غدیر بابل اشاره کرد و افزود: آذین بندی سر درب ادارات  و مساجد، مدارس و دانشگاه ها، نورافشانی در شب عید غدیر، بهره‌گیری از توانمندی هنرمندان برای جذاب کردن جلوه‌های غدیر، برپایی نمایشگاه کتاب غدیر، و برگزاری جشن ها در اماکن عمومی از جمله برنامه های پیشنهادی در روز عید غدیر است.

 

وی ادامه داد: مهم‌ترین زوایای عظمت غدیر خم در سه امر مهم تکمیل دین، اتمام نعمت و خشنودی خدا را می توان مورد اشاره قرار داد.

 

امام جمعه بابل با بیان این که نیروهای دفتر نظارت و بازرسی انتخابات که از اعضای شبکه نظارت شورای نگهبان محسوب می شوند افرادی شاخص با پیشینه فعالیت در حوزه دینی و اجتماعی هستند ،گفت: نظام جمهوری اسلامی که ثمره استمرار ولایت ائمه اطهار است مدیون آن واقعه و عید غدیر است.

 

وی یکی از وظایف اعضای شبکه نظارت شورای نگهبان را حفاظت و خدمت به نظام اسلامی برشمرد و گفت: بادی تلاش کنید تا از دستاورد  غدیر به عنوان نقطه اتصال بین نبوت و امامت با ترویج و تبیین این واقعه بزرگ مراقبت و حفاظت کنید.

 

حجت الاسلام روحای به تلاش های جریان معاند ولایت برای کمرنگ نشان دادن عظمت غدیر و طرح شبهات در این زمینه تصریح کرد: معارف غدیر باید از طریق خطبه غدیریه پیامبر که سراسر پر از معارف اسلامی است منتشر شود و همه به خصوص علما و فرهیختکان در این عرصه وارد شوند.

 

وی از نواخته شدن زنگ ولایت در مدارس بابل در دهه ولایت و امامت خبر داد و خاطرنشان کرد: امام جمعه بابل گفت: زنگ ولایت هشدار به همه مسلمان است که خود را برای ضیافت و جشن و سرور این عید اکبر الهی مهیا و برنامه‌ای در خور این روز برپا کنند./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات