۱۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۲۲۴۷۱۹

آغاز ثبت نام ترم بهمن حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان خراسان جنوبی از ثبت نام این حوزه برای پذیرش دین پژوه در بهمن ماه خبرداد.
دانشگاه علوم اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت‌الاسلام مهدی اسدالهی، مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان خراسان جنوبی، پیش از ظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران با بیان این که حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان با هدف وحدت حوزه و دانشگاه ایجاد شده است، گفت: هدف از راه اندازی این حوزه آموزش علوم دینی در کنار دروس دانشگاهی به دانشجویان است.

 

وی با بیان این که امروزه بیشتر علومی که در دانشگاه تدریس می شوند تفکرات لائیکی و پزیتویستی را در میان دانشجویان ترویج داده و بر علم تاکید بیش از حد داشته و خدا را در تمامی احوالات انسان انکار می کنند، گفت: راه اندازی حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان در کنار آموزش دانشجویان می تواند نقش موثری در اسلامی سازی علوم و ترویج اندیشه های اسلامی و خداگرایانه در مقابل هجمه اندیشه های غربی و پزیتویستی داشته باشد.

 

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان خراسان جنوبی با اشاره به این که دانشجویانی که از این حوزه فارغ التحصیل شده اند در مقابل سایر دانشجویان از قدرت تحلیل بالاتری در مسائل دینی برخوردار هستند و می توانند بسیاری از آسیب های موجود و شبهات را در دانشگاه رفع کنند ، گفت: این حوزه نقش موثری در تربیت افراد متخصص و متعهد دینی در دانشگاه ها داشته است و چون تحصیل در این حوزه رایگان است بسیاری از دانشجویان مستعد با شرایط مالی مختلف می توانند از خدمات آموزشی این حوزه بهره مند شوند.

 

حجت الاسلام اسدالهی با بیان این که این حوزه در حال حاضردر مهرماه و بهمن ماه از میان دانشجویان علاقمند دین پژوهان خود را انتخاب می کند، گفت: ثبت نام برای ورود به حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان در ترم بهمن از نیمه مهرماه شروع شده و تا 29 آبان ماه ادامه دارد و داوطلبان برای پیش ثبت نام می‌توانند به سایت hodat.ir مراجعه کنند.

 

 وی افزود: پس از اتمام ثبت نام آزمون ورودی حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان خراسان جنوبی، در تاریخ 30 آبان برگزار می‌شود که بعد از برگزاری آزمون ورودی داوطلبان باید از تاریخ 4 تا 21 آذر در آزمون مصاحبه حضوری این حوزه شرکت کنند.

 

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان خراسان جنوبی ادامه داد: بعد از طی کردن این مراحل داوطلبان در یک دوره مقدماتی که در تاریخ 26 آذر تا 5 بهمن برگزار می‌شود، شرکت کرده و در نهایت از ترم بهمن به عنوان دین پژوه در حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان مشغول به تحصیل خواهد شد.

 

حجت الاسلام اسدالهی افزود: با توجه به برخی از ملاحظات و در اختیار داشتن فضای مکانی مشخص امسال تعداد 100 نفر دین‌پژوه از خانم و آقا در این حوزه پذیرش خواهند شد.

 

وی با بیان این که کسانی که می‌خواهند در حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان شرکت کنند باید یا دانشجو بوده و یا تحصیلات دانشگاهی داشته باشند که در صورت دارا بودن تحصیلات دانشگاهی سن متقاضی برای ورد به حوزه نباید از 35 سال بیشتر شود، گفت: کلاس های آموزشی این حوزه به نحوی برنامه ریزی شده که با دروس دانشجویان در تضاد نباشد و ساعات دروس حوزه در زمان هایی است که دانشجویان از دورس دانشگاه فراغت دارند./968/پ202/ب4

ارسال نظرات