۱۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۲۲۴۷۲۸
در قالب جشن های ولایت علوی، اکمال دین نبوی؛

جشن غدیر در امامزادگان شاخص خراسان شمالی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی گفت: همزمان با دهه امامت و ولایت، جشن غدیر در قالب جشن های ولایت علوی، اکمال دین نبوی در امامزادگان و بقاع متبرک شاخص این استان برگزار می شود.
غدير

حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، از برگزاری جشن های غدیر در امامزادگان و بقاع متبرک شاخص شهرستان های مختلف این استان خبر داد و اظهار داشت: این برنامه ها برای چهارمین سال متوالی در قالب مجموعه جشن های ولایت علوی، اکمال دین نبوی برگزار خواهد شد.

 

وی با بیان این که برگزاری جشن های مزبور در راستای اهداف سازمان اوقاف و امور خیریه و بهره‌ برداری مطلوب از فضای معنوی امامزادگان و بقاع متبرکه و با توجه به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرک به قطب های فرهنگی در خراسان شمالی انجام می شود، اضافه کرد: تعمیق اعتقادات و ارتقاء سطح معرفتی عموم مردم، ترویج فرهنگ وقف و استفاده از ظرفیت آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرک از جمله اهداف برگزاری این جشن ها به شمار می روند.

 

حجت الاسلام سهرابی معرفی شخصیت والای امیرمومنان به عنوان الگوی حقیقی و عملی انسان کامل، معرفی وتبیین جایگاه امامت و ولایت، فراهم کردن بستر مناسب جهت افزایش بصیرت و تفکر ولایی و ... را از دیگر اهداف برگزاری جشن های ولایت علوی، اکمال دین نبوی در استان عنوان کرد.

 

وی با اشاره به این که مراسم های ویژه شب و روز عید غدیر و همایش بانوان ولایی از جمله بخش های این برنامه ها محسوب می شوند، افزود: همایش بانوان ولایی با شرکت بانوان فرهیخته و ولایت مدار استان خراسان شمالی روز یکشنبه بیستم مهر ماه از ساعت 16 در محل حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا(ع) آغاز می شود.

 

به گفته حجت الاسلام سهرابی جشن های عید غدیر نیز روز و شب عید غدیر در محل حرم مطهر امامزادگان شاخص و بقاع مبترک استان خراسان شمالی با حضور مردم و مسؤولان و با سخنرانی روحانیان برگزیده و مداحان برتر استانی و کشوری برگزار خواهد شد.

 

وی اضافه کرد: برای این جشن ها برنامه هایی نظیر خطبه خوانی غدیر، قرائت میثاق ‌نامه، برگزاری مراسم عقد اخوت و برادری، شعرخوانی و مداحی در وصف امام علی(ع) و ... پیش بینی شده است.

 

حجت الاسلام سهرابی با بیان این که جشن های ولایت علوی، اکمال دین نبوی در راستای اهتمام به امور ویژه فرهنگی جهت غنا بخشیدن فرهنگ اصیل اسلامی و ولایت مداری حول محور ولایت مطلقه فقیه برنامه ریزی شده است، خاطرنشان کرد: برگزاری این جشن ها از ابتدای دهه امامت و ولایت در آستان امامزادگان استان خراسان شمالی آغاز شده و تا روز عید غدیر ادامه خواهد داشت.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی با دعوت از مردم برای حضور باشکوه در جشن های ولایت علوی، اکمال دین نبوی، اظهار داشت: عشق و محبت وافر نسبت به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) یکی از ویژگی های بارز مردم این استان بوده و آنها بارها در مراسم های مذهبی و دینی این موضوع را به اثبات رسانده اند.

 

گفتنی است، دهه امامت و ولایت هر سال از دهم ذی الحجه و روز عید قربان آغاز شده و تا یک روز پس از هجدهم ذی الحجه، عید سعید غدیر خم ادامه دارد.

 

این دهه امسال از یکشنبه سیزدهم مهر ماه آغاز شده و تا بیست و دوم این ماه ادامه خواهد داشت.

 

لازم به یادآوری است، بر اساس اعلام اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در این استان در این استان 156 امامزاده و بقعه متبرک ثبت شده و حدود هزار و 176 مسجد و حسینیه وجود دارد./9314/ت302/ب4

ارسال نظرات