۱۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۲۲۴۷۶۰
مدیر مدرسه علمیه خواهران امام حسن مجتبی:

انقلاب اسلامی ثمره غدیر است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه خواهران امام حسن مجتبی(ع) با اشاره به این‌که هرچه داریم از غدیر داریم گفت: انقلاب اسلامی میوه غدیر است و از وقتی که به ولایت برگشتیم طاغوت‌ها از بین رفتند و انقلاب رشد کرد.
غدير

طاهره لطیفی، مدیر مدرسه علمیه خواهران امام‌حسن ‌مجتبی(ع) تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره نقش بیعت در تثبیت جایگاه ولایت گفت: بیعت نوعی تجدید پیمان و محکم کردن عهد‌ و میثاق است و نماد آن در اسلام، روز عیدغدیر است که برای تایید حضرت علی(ع) مردم با حضرت بیعت کردند؛ بیعت در اسلام نقش به سزایی دارد که حتی قبل از عیدغدیر هم پیامبر(ص) در مناسبت‌های مختلف از مردم بیعت‌هایی می‌گرفتند.

 

این استاد حوزه با اشاره به این‌که شبکه های وهابی به خاطر تفرقه افکنی درباره کلمه مولا شبهه می‎کنند افزود: در ادبیات عرب این‌گونه است که یک لفظ در معانی مختلفی به کار می‎رود، این یک استثناء نبوده و نیست، معانی متعدد کلمه مولا در یک راستا می‌‌باشد و همه آنها به معنای همان رهبری و ولایت هستند، به عنوان مثال وقتی امام و مامومی مودت داشته باشند در یک مسیر قرار می‌گیرند و امام می‌تواند ماموم را هدایت کند، عرب وقتی مولا  می‌گوید تمامی این معانی را تداعی می‌کند.

 

مدیر مدرسه علمیه خواهران امام حسن مجتبی(ع) بابیان این‌که وهابیت جنگ الفاظ راه انداختند اظهار داشت: یک حرف درست را در کنار حرفهای غلط می‌گذارند تا به اهداف خود برسند، برای این‌که جوانان از این شبهات مصون بمانند باید به کسب علم بپردازند و از کارشناسان دینی پرس‌وجو کنند تا اثرات منفی این شبهات را ازبین ببرند.

 

لطیفی با تاکید بر این‌که این شبهات در زمان پیامبر(ص) هم وجود داشت، گفت: با وجود این‌که در زمان علنی شدن هدایت پیامبر(ص) هنوز حکومتی تشکیل نشده بود اما پیامبر(ص) در زمان‎‌های مختلف جانشینی و وصایت حضرت علی(ع) را بیان می‌کردند و فقط در روز غدیرخم بیان نشده است.

 

این استاد حوزه افزود: پیامبر(ص) خطبه غدیر را در مکه یا مدینه بیان نکردند که فقط مختص مردم آن شهر باشد بلکه در شاهراهی که همه مردم از آنجا عبور می‌کردند و با لفظ یاایهاالناس بیان کردند، این حدیث متواتر است و شیعه وسنی آن را مطرح کردند.

 

لطیفی خاطرنشان کرد: وهابی‌ها به اعتقادات اهل سنت هم پایدار نیستند آنها هم شیعه و هم سنی را قبول ندارند آنها علف هرزی هستند که دست‌پرورده اسراییل بوده و می‌خواهند بذر فتنه را بپاشند.

 

مدیر مدرسه علمیه خواهران امام حسن مجتبی(ع) با بیان این‌که وهابی‌ها بازی خورده‌های ابرقدرت‌ها و ملعبه هستند افزود: آنها توحید و نبوت را هم قبول ندارند اگر در بحث امامت ماندند به خاطر این است که در بحث توحیدی ضعیف هستند، آنها همه مسایل را زیرسوال می‌برند، آنها عقاید ابن‌تیمیه را که در زمان خودش مرتد شناخته شده بود را دزدیدند و وهابیت را علم کردند.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به این‌که پیامبر(ص) زیرساخت‌ها را آماده کرده بودند که کسی عناد ورزی نکند گفت: با این حال مشرکان نگذاشتند پیامبر(ص) به اهداف عالیه برسند، متاسفانه زر و زور زمام‌داران آن زمان باعث شد که حق را به حق‌دار ندهند، انتخاب مردمی هم غلط بود؛ مردم اگر حرف حضرت زهرا(س) را در خطبه فدکیه گوش می‌کردند و مثل پروانه دور حضرت علی(ع) می‌چرخیدند دنیا گلستان می‎‌شد، آنها مسؤول ضعف های ما در زمینه ولایت هستند.

 

مدیر مدرسه علمیه خواهران امام حسن مجتبی(ع) در پایان با اشاره به این‎‌که هر چه داریم از غدیر داریم افزود: انقلاب اسلامی میوه غدیر و در واقع منبعث و برانگیخته شده از غدیر است، از وقتی که به ولایت برگشتیم طاغوت‌ها از بین رفتند و انقلاب رشد کرد./809/ت302/ب4

ارسال نظرات