۱۷ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۴
کد خبر: ۲۲۴۷۸۲
مدیرکل ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:

نمایشگاه کتاب تبریز موجب رونق گردشگری فرهنگی شد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز فرصتی را فراهم کرد که حدود یک میلیون نفر از مردم و علاقه‌مندان منطقه‌ شمالغرب کشور از آن بازدید کنند.
علي اکبر صفي‌پور، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي

علی اکبر صفی‌پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به برگزاری موفق دوازدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز اظهار داشت: نمایشگاه کتاب تبریز که پس از  نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، بزرگ‌ترین نمایشگاه در سطح کشور است توانسته به عنوان مهم‌ترین رویداد فرهنگی مرتبط با کتاب در استان و منطقه شناخته شود.


وی خاطرنشان کرد: این نمایشگاه هر ساله همزمان با آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه، دانشگاه ها و مدارس بسیاری از علاقه‌مندان به کتاب را به خود جلب کند و با توجه به تداوم برگزاری این نمایشگاه در هفته اول مهر و تثبیت آن در تقویم فعالیت‌های استان، اگر در تهران اردیبهشت کتاب را داریم در تبریز مهر کتاب برپا می‌شود.


صفی پور ادامه داد: در عصر حاضر یکی از انگیزه‌های گردشگری را می‌توان شاخص‌های فرهنگی هر شهر یا منطقه عنوان کرد و بر این اساس شهری که آمادگی برگزاری برنامه‌های فرهنگی متعدد همچون جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های مختلف را پیدا کند، زمینه‌ پویایی خود را فراهم آورده و به تبع آن موجب رونق گردشگری فرهنگی می‌شود.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی افزود: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز فرصتی را فراهم کرد که طی آن حدود یک میلیون نفر از مردم و علاقه‌مندان منطقه‌ شمالغرب کشور از آن بازدید کرده و این به نوبه‌ خود پویایی قابل توجهی را ایجاد کرد و موجب رونق حوزه‌ نشر و پیامدهای مثبت اقتصادی در سطح شهر تبریز نیز شده است.


وی تصریح کرد: نمایشگاه کتاب موجب افزایش شاخص‌ مطالعه در میان اقشار مختلف مردم شده و همچنین موجب افزایش انگیزه‌ مؤلفان و ناشران برای تولید آثاری بهتر و برتر می‌شود. ضمن این‌که نمایشگاه کتاب به عنوان یک پدیده‌ فرهنگی و حرکتی جریان‌ساز در حوزه‌ کتاب و کتابخوانی در هر دوره‌ برگزاری منجر به معرفی عناوین جدید و تازه‌های نشر می‌شود.


صفی پور با بیان این‌که نمایشگاه‌های کتاب کارکردهای متنوعی دارد که علاوه بر فراهم شدن ویترینی از نشر کشور در عین حال می‌تواند به نوعی مرکز تجمع اصحاب فرهنگ، علم و ادب باشد، گفت: نمایشگاه کتاب محلی برای شناسایی نویسندگان جوان و شناساندن نویسندگان پیشکسوت و همچنین ارج نهادن به تلاش‌های اساتید، فرهیختگان و فعالان حوزه‌ فرهنگ است.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از همکاری نهادهای مختلف در برگزاری موفق نمایشگاه کتاب تبریز اظهار داشت: خوشبختانه اغلب مسؤولان استان از جایگاه والا، با ‌ارزش و پرمخاطب نمایشگاه کتاب تبریز مطلع هستند و امسال نیز در کنارمان بودند.


وی ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در برگزاری نمایشگاه، نقشی جدی داشتند، در استان نیز نهادها و مؤسسات دولتی و بخش خصوصی به ویژه استانداری آذربایجان شرقی، فرمانداری تبریز، شهرداری تبریز، صدا و سیمای مرکزآذربایجان شرقی، مؤسسه نمایشگاه‌های بین المللی تبریز و سایر نهادها همکاری بسیار راهگشا و مؤثری داشته اند./935/ت302/بب4

ارسال نظرات