۱۸ مهر ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۲۴۷۹۷
استاد حوزه علمیه مازندران:

زیارت جامعه کبیره گنجینه معارف اهل بیت است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که زیارت جامعه کبیره از جمله زیارت های گرانقدری است که از سوی امام هادی(ع) روایت شده است، افزود: در واقع زیارت جامعه کبیره دربردارنده ابعاد گرانقدر امام شناسی و انسانی شناسی است.
حجت الاسلام خليلي، استاد حوزه علميه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام نصرت الله خلیلی، استاد حوزه علمیه مازندران، پنج شنبه شب در مراسم بزرگداشت میلاد امام هادی(ع) که در آستان مقدس امام زاده ابراهیم(ع) آمل برگزار شد با بیان این که حضور در چنین مجالس گرانقدری بسیار ارزشمند است، گفت: باید با حضور در این مجالس بتوانیم بهره معنوی ارزنده ای داشته باشیم.

 

وی با اشاره به این که فرصت های معنوی خوبی در اختیار ما قرار دارد که باید از آن استفاده کنیم، بیان داشت: ذخایر ارزشمندی چون اهل بیت معصومین(ع) را داریم که باید در عمل ادامه دهنده راه این بزرگواران باشیم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که حرکت در مسیر اهل بیت معصومین(ع) سبب سعادت و تعالی انسان می شود، تصریح کرد: انسان باید در تلاش باشد تا با بهره گیری از سیره نورانی این بزرگوران مسیر سعادت و تعالی را برای خود رقم بزند.

 

حجت الاسلام خلیلی با بیان این که اهل بیت معصومین(ع) به عنوان واسطه های فیض پروردگار متعال هستند، گفت: باید تلاش کنیم تا عامل به سیره گرانقدر ائمه اطهار(ع) بوده و سبک زندگی خود را بر مدار بندگی این بزرگواران قرار دهیم.

 

وی با اشاره به این که ائمه اطهار(ع) از مقام ارزنده و گرانقدری برخوردار هستند، بیان داشت: این بزرگواران ناظر بر اعمال ما بوده که باید تلاش کنیم تا در عمل ادامه دهنده و پیرو مسیر نورانی این عزیزان باشیم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که انسان باید در تلاش باشد تا مطیع اوامر خداوند منان باشد، افزود: باید تلاش کنیم تا در راستای انجام تعالیم والای دینی کوشا بوده و ره توشه ارزنده ای برای آخرت خود مهیا کنیم.

 

حجت الاسلام خلیلی با بیان این که حرکت در مسیر بندگی خداوند متعال سبب عزت و سعادت انسان می شود، گفت: بندگی حضرت حق می تواند اثرات ارزنده ای برای انسان در دنیا و آخرت داشته باشد.

 

وی با اشاره به این که انسان باید در همه حال مراقب و ناظر بر اعمال خود باشد، بیان داشت: باید در تلاش باشیم تا از گناهان دوری کرده و برای تقرب خداوند منان گام برداریم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که زیارت جامعه کبیره از جمله زیارت های گرانقدری است که از سوی امام هادی(ع) روایت شده است، افزود: در واقع زیارت جامعه کبیره دربردارنده ابعاد گرانقدر امام شناسی و انسانی شناسی است.

 

وی، ادامه داد: این زیارت ارزنده از اهمیت والایی برخوردار بوده که برای همه ائمه معصومین(ع) است و مفاهیم و معارف ارزشمندی در آن قرار دارد.

 

حجت الاسلام خلیلی، تصریح کرد: ما شیعیان باید سیره نورانی امام هادی(ع) را شناخته و به درستی به ابعاد گرانقدر سیره این امام بزرگوار پی ببریم./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات