۱۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۲۲۴۸۵۵
امام جمعه دامغان:

پیروی و حمایت از ولایت درس بزرگ غدیر است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه دامغان گفت: درس بزرگ عید و واقعه غدیر پیروی و حمایت از ولایت است و تنها مدح و ثنا گفتن و جشن و چراغانی کردن حق بزرگترین عید مسلمانان و صاحب آن یعنی ولی خدا را ادا نمی‌کند.
امام جمعه دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود ترابی، امام جمعه این شهرستان در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه دامغان که در محل مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، با تبریک میلاد مسعود حضرت امام علی النقی(ع)، دهه ولایت و فرارسیدن عید سعید غدیر اظهار داشت: در دیدگاه قرآن کریم این عید فرخنده با عظمت‌ترین روز و بزرگترین عید برای اسلام و مسلمانان است زیرا در این روز دین خدا کامل شد.

 

وی با بیان اینکه ولایت در جایگاه و اهمیت هم‌ردیف نبوت و رسالت است، افزود: بی‌تردید همان‌گونه که پیامبر خدا از جانب پروردگار مبعوث شده جانشین او نیز باید از جانب خداوند معرفی شود و این مهم مکرر در آیات قرآن مجید آمده که برگزیدن جانشین برای رسولی که به‌واسطه وحی با خدا در ارتباط بوده از عهده بشر خارج است.

 

خطیب نماز جمعه دامغان با اشاره به اینکه در مکتب اسلام ناب محمدی ولایت هم‌معنی حکومت، سیاست و صاحب اختیار جان و مال مردم است که بعد از رسول خدا مختص معصومین(ع) است، خاطر نشان کرد: وقتی سخن از ولایت به میان می‌آید دیگر نمی‌توان گفت که با حکومت کاری نداریم زیرا این تفکر با سیاست اسلام در تضاد است.

 

امام جمعه دامغان با تبیین شرایط ولایت در زمان غیبت امام معصوم تصریح کرد: ولایت به معنای پیروی تمام و کمال از امیرمؤمنان(ع) و سپس امام وقت است، آنگاه که همه در متابعت سهیم باشند حاکمیت ولایت حاصل می‌شود و می‌تواند نماز را اقامه، حجاب و عفاف را نشر دهد و در غیر این صورت معنویات جامعه اسلامی به سرانجام مطلوبی نمی‌رسد.

 

حجت الاسلام والمسلمین ترابی در ادامه با گرامیداشت سالروز تشکیل وزارت اطلاعات 30 سال تلاش مسؤولان و سربازان گمنام امام زمان(عج) در این نهاد جهت خدمت به مردم را مجاهدتی بزرگ و شایسته قدردانی در خور شآن دانست و گفت: نظام اسلامی و مردم کشور ما همواره از خدمات پیدا و پنهان این وزارت خانه بهره‌مندند و نمونه فعالیت‌های اخیر این سربازان خدوم را می‌توان در دستگیری روزهای اخیر بیش از 120 نفر از حامیان و فعالان گروه جنایت‌کار داعش، لمس کرد.

 

لزوم توجه بیشتر نیروی انتظامی به امنیت اخلاقی، اعتقادی و قانونی در جامعه

 

امام جمعه دامغان با اشاره به روزهای پایانی هفته نیروی انتظامی و قدردانی از زحمات تلاشگران و کارکنان این نیروی خدوم اضافه کرد: مسؤولان نیروی انتظامی شهر استان و کشورمان توجه داشته باشند که امنیت تنها به معنای حفاظت از جان و مال مردم نیست و باید امنیت جامعه در زمینه‌های اخلاقی، اعتقادی و قانونی نیز بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

 

وی نقش مردم، خانواده‌ها و والدین را در کمک به نیروی انتظامی برای پالایش بهتر فضای اخلاقی جامعه و تربیت نسلی شایسته برای ساختن آینده کشور بسیار مؤثر برشمرد و تصریح کرد: توجه بیشتر به مسأله حیاتی امر به معروف و نهی از منکر و تذکر لسانی باید در دستور کار نیروی انتظامی قرار گیرد.

 

گفتنی است، توصیه به مسؤولان رده‌های مختلف نظام جهت شناخت و حفظ وحدت در مقابل سیاست‌های خصمانه دشمنان روباه صفت، گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله شهید اشرفی و تأکید بر لزوم شناساندن و تبیین استاندارد‌های تقوا در رفتار و اعمال، عبادت، حجاب و دیگر ارزش‌های دینی در جامعه از دیگر بخش‌های خطبه‌های امروز تنماز جمعه دامغان بود./977/پ202/ب4

ارسال نظرات