۱۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۲۲۴۸۶۰
آیت الله نمازی:

ولایت عامل استمرار اسلام است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: انتخاب امیرالمومنین علی(ع) به مقام امامت و ولایت جامعه مسلمین به فرمان الهی انجام و به وسیله پیامبراکرم(ص) به همه اعلام شد.
آيت الله عبدالنبي نمازي آيت الله نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان کاشان در مصلی بقیه الله الاعظم این شهرستان با تبریک 15 ذی الحجه الحرام سالروز میلاد امام هادی(ع) و تبریک عید غدیر خم روز ولایت حضرت علی (ع)،  ولایت را عامل استمرار اسلام دانست و گفت: رهبری در جامعه اسلامی علم الاسما است و عالم به همه هستی است.

 

وی رهبری را در جامعه اسلامی امری آسمانی خواند و با اشاره دعایی از کتاب صحیفه سجادیه در ارتباط با امر ولایت گفت: در این دعا به صراحت گفته شده است رهبری از آن کسانی است که منصوب به خدا هستند و نمی توان رهبری را با انتخابات و جمع آوری آرای مردم منصوب کرد.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: رهبر در جامعه اسلامی علم الاسما و عالم به هستی و نظام تکوین و تشریع است و امری توفیقی از طرف خداوند است که بعد از پیامبر اسلام 12 نفر در مقام امامت و ولایت از سوی خداوند منصوب شدند.

 

وی انتخاب را متفاوت از انتصاب دانست و با اشاره به این که مجلس خبرگان رهبری که متشکل از تعدادی از فقها و اسلام شناسان برجسته دینی هستند ، آن فقیهی که در میان دیگر فقهای کشور افقه، اقوی و اشجع است را به عنوان ولی فقیه معرفی می کنند، یاد آورشد: نصب ولی فقیه الهی است.

 

نماینده ولی فقیه در ادامه با بیان روایتی از امام هادی(ع) در مورد مرگ، یکی از آثار ذکر خدا و یاد خدا را یاد مرگ بودن دانست و گفت: یاد مرگ جامعه را از گناه و فساد و معضلات اجتماعی دور نگه خواهد داشت.

 

آیت الله نمازی نهادینه شدن یاد مرگ در جامعه را مهم قلمداد کرد و با اشاره به این که تأثیری که یاد مرگ در دل انسان ها دارد از توان همه دستگاهها خارج است گفت: متولیان و دست اندارکاران امور تربیتی و فرهنگی و ستادهای نماز جمعه باید تلاش کنند تا مردم همیشه و در همه حال به یاد مرگ باشند.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان در ادامه با اشاره به 23 مهر سالروز شهادت پنجمین شهید محراب آیت الله اشرافی اصفهانی در سال 61 توسط منافقین گفت: شهید اشرفی اصفهانی از بزرگان حوزه علمیه و از یاران اسبق امام خمینی(ره) دو بار در سال های 59 به وسیله بمب صوتی و سال 60 بعد از نماز ظهر و عصر مورد حمله منافقین  قرارگرفت تا این این که  در سال 61 هنگام عبادت در محراب عبادت توسط مناقین کور دل به شهادت رسید.    

 

آیت الله نمازی در ادامه با اشاره به تحولات جهان اسلام گفت: همانگونه که از قبل پیش بینی می شد بعد از پیروزی نهضت و انقلاب مسلمانان در کشور یمن و سقوط دولت در این کشور رییس جمهور یمن که قرار بود برای تشکیل کابینه و نخست با انقلابیون هماهنگ باشد با انتخاب رییس دفترش به عنوان نخست وزیر با حمایت سفیر آمریکا، باعث راهپیمایی و نا آرامی در این کشور شد تا رییس جمهور یمن مجبور به برکناری نخست وزیر شود.

 

وی افزود: تحولات کشور یمن باعث شد جوجه آمریکایی های القاعده در میدان صنعا با منفجرکردن مواد منفجره باعث شهادت 50 نفر و مجروح شدن تعداد زیادی شوند .

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ادامه درگیری های شدید برای تصرف شهر کوبایی در مرز سوریه با ترکیه توسط گروه تروریستی داعش گفت: این درگیری ها باعث شده است تا عده زیادی از مردم این شهر به طرف مرز ترکیه فرار کنند و تعدادی نیز به اجبار تن به بعیت تحمیلی با داعش بدهند.

 

آیت الله نمازی در ادامه با اشاره به ادعای یک کشیش سیاه پوست آمریکایی مبنی بر این که قانون اساسی آمریکا سیاه پوستان را انسان نمی داند گفت: هر 24 ساعت یک سیاه پوست توسط پلیس آمریکا کشته می شود.

 

وی گفت: امروز نیز مدارک و اسنادی وجود دارد که  بیانگر این است که ویروس ابولا را آمریکا تولید کرده است تا منافع خود را در آفریقا تامین کنند./1307/پ202/ج

ارسال نظرات