۱۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۴
کد خبر: ۲۲۴۹۰۷
حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی:

کشور نیازمند خادمان افتخاری در همه زمینه‌ها است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی با تأکید ترویج خدمت صادقانه در بقاع متبرکه و مساجد گفت: خادمان افتخاری را حتی باید در تمام مساجد گسترش دهیم؛ هر فردی با هر تخصصی می‌تواند در اماکن مقدس، مساجد و دیگر زمینه‌ها به دیگران خدمت کند؛ باید تلاش کنیم خدمت افتخاری در سطح کشور گسترش یابد.
قرائتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، استاد اخلاق حوزه علمیه شب گذشته در گردهمایی خادمان افتخاری آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(ع) که در شبستان نجمه خاتون برگزار شد، با اشاره به روایات گفت: هر مؤمنی بر مؤمن دیگر خادم است.

 

وی افزود: متأسفانه برخی خدمت به دیگران را زشت می‌دادند و وقتی از آنها خواسته می‌شود به دیگران کمک کنند می‌گویند «مگر نوکر دیگران هستیم»، در حالی که خدمت به دیگران دارای اجر و ثواب زیادی است؛ برای نمونه امر به معروف و نهی از منکر نیز خدمت بوده و وظیفه همه افراد است.

 

رییس ستاد اقامه نماز کشور با بیان این‌که خدمت به اهل‌بیت(ع) دارای اجر و پاداش عظیمی است، اظهار داشت: هر خدمتی به خدا و اهل‌بیت(ع) کنیم در این دنیا و آخرت اجر و مزد آن را دیده و جبران می‌کنند؛ در خدمت به دیگران باید از یکدیگر سبقت گرفت.

 

وی یادآور شد: حتی ائمه اطهار(ع) به صورت مخفی و بدون این‌که دیگران این بزرگواران را بشناسند خدمت می‌کردند؛ فرد می‌تواند هر خدمتی همانند فرهنگی، اقتصادی، دینی و دیگر خدمات را داشته باشد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به این‌که خدمت تنها کمک مالی به دیگران نیست، اظهار داشت: هر خدمتی که فرد از دستش بر می‌آید باید برای دیگران انجام دهد؛ برای نمونه در خدمت به ایتام ضمن رفع نیازهای مالی آنها باید نیازهای عاطفی آنها را برطرف کرد.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت وجود خادمان افتخاری در آستانه‌های مقدس و مساجد تأکید کرد و بیان داشت: باید فرهنگ خادم افتخاری در هر آستان مقدس وجود داشته باشد، یعنی خادم افتخاری دکتر، پرستار، مهندس و دیگر افراد را داشته باشیم.

 

وی ادامه داد: خادمان افتخاری را حتی باید به تمام مساجد گسترش دهیم؛ هر فردی با هر تخصصی می‌تواند در اماکن مقدس، مساجد و دیگر زمینه‌ها به دیگران خدمت کند؛ باید تلاش کنیم خدمت افتخاری در سطح کشور گسترش یابد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان این‌که حتی می‌توان خادم افتخاری برای ترویج فرهنگ ازدواج داشته باشیم، عنوان کرد: خادم افتخاری می‌تواند جوانان را در امر ازدواج کمک و حمایت کند، یعنی برای آنها زوج‌های با ایمان و مناسبی را معرفی کند؛ اکنون خیرین مدرسه، مسکن، بیمارستان و مسجد ساز داریم، خیرین ازدواج نیز می‌توانیم داشته باشیم.

 

وی تصریح کرد: امروز ازدواج کردن مشکل شده است؛ بنده به شهردار اصفهان و تهران پیشنهاد دادم شهردار هر منطقه ای یک سالن برای ازدواج بسازد تا جوانان به جایی هزینه‌های میلیونی در این تالارها مراسم ازدواج خود را برگزار کنند؛ با تلاش می‌توانیم مهریه سنگین را شکسته و حداقل تالار ازدواج جوانان و برخی از نیازهای آنها را تأمین کنیم تا جوانان بتوانند ازدواج کنند.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه در بخش پایانی سخنان خود با تأکید بر گسترش فرهنگ کتابخوانی در میان مردم به ویژه خادمان نیز خاطرنشان کرد: خادمان حرم حضرت معصومه(س) می‌توانند این فرهنگ را میان خادمان دیگر اماکن مقدس ایجاد کنند؛ حداقل می‌توانند ماهی یک کتاب بخوانند.

 

وی ادامه داد: اکنون بسیاری چهره شهر مقدس قم را با سوهان فروشی آن تصور می‌کنند؛ در حالی که می‌توان در قم نمایشگاه بزرگ کتاب داشت؛ قم باید در هر زمینه الگوی دیگر شهرها باشد./993/پ202/س

ارسال نظرات