۱۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۵
کد خبر: ۲۲۴۹۰۸

گردهمایی خادمان افتخاری حرم حضرت معصومه برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ گردهمایی خادمان افتخاری آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(ع) با سخنرانی امام جمعه قم برگزار شد.
حرم حضرت فاطمه معصومه(س)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، گردهمایی خادمان افتخاری آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(ع) شب گذشته در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.

 

براساس این گزارش؛ در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(ع) و حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رییس ستاد اقامه نماز کشور به ایراد سخن پرداختند.

 

تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(ع) در سخنانی کوتاه خدمت به اهل‌بیت(ع) را بسیار مهم و با عظمت دانست و گفت: از خداوند متعال می‌خواهیم که ما را در راه خدمت به ائمه اطهار(ع) موفق و ثابت قدم کند.

 

وی تصریح کرد: خدمت به اهل‌بیت(ع) نعمتی بزرگی است که خدا برای هر فردی نصیب نمی‌کند؛ باید قدرشناس این نعمت بوده و در آن ثابت قدم باشیم.

 

امام جمعه قم در ادامه سخنان خود با تبریک عید سعید غدیر خم، ولایت و امامت را نعمت بزرگی خواند و خاطرنشان کرد: خداوند متعال را باید شبانه و روز به این نعمت بزرگ و با عظمت شکرگزار باشیم و بخواهیم تا در این راه ثابت قدم نگه‌دارد.

 

وی یادآور شد: متأسفانه به سبب انکار و سکوت افرادی بسیاری از مردم جهان از نعمت ولایت محروم شدند که این افراد منکر جزای اعمال خود را خواهند دید.

 

در ادامه مراسم نیز حجت‌الاسلام علی اشرف عبدی، مدیر حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به آیات قرآن کریم بیان داشت: نیکی به دیگران در حقیقت نیکی به خود است؛ خادمی لباس افتخار، خدمت و نیکی است؛ البته باید شیوه‌ و روش ارائه خدمات براساس شرعیت اسلام به بهترین وجه صورت گیرد.

 

وی افزود: همچنین نسبت به بایدها و نبایدها خدمت آگاه باشیم؛ فرد خادم باید بر جایگاه و عظمت این لباس پی‌برده و بداند برخی از کارهایی که دیگران انجام می‌دهند او نمی‌تواند انجام دهد؛ با زائران نیز باید با مهربانی رفتار کند.

 

حجت الاسلام عبدی اظهار داشت: با همفکری و تعامل می‌توان بهترین خدمات را به زائران حضرت معصومه(س) ارائه داد؛ از این‌رو به زودی شرح وظایف تمام پست‌ها خدمتی خدام ابلاغ می‌شود تا وحدت رویه میان آنها ایجاد شود./993/پ202/س

ارسال نظرات