۱۸ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۲۲۴۹۱۹
عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران:

سیره علوی سد محکمی در برابر هجمه های فرهنگی دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که تبیین و انتقال فرهنگ غدیر امری ضروری و مهم است، گفت: باید تلاش کنیم تا فرهنگ غدیر و سیره علوی را به نسل جوان جامعه در برابر تهاجم صورت گرفته از دشمنان انتقال دهیم.
حجت الاسلام رحماني؛ امام جمعه آمل

حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی، عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، با گرامی داشت فرارسیدن دهه ولایت و عید سعید غدیرخم، گفت: این عید گرانقدر از برترین اعیاد ما بوده که باید تلاش کنیم تا به بهترین نحو در راستای گرامی داشت آن گام برداریم.

 

وی با اشاره به این که این ایام فرصتی برای ارتقای معرفت نسبت به تعالیم والای دینی و سیره اهل بیت معصومین(ع) است، بیان داشت: باید در راستای تعمیق باورهای مذهبی در میان آحاد مردم کوشا باشیم.

 

امام جمعه آمل با تاکید بر ایت که واقعه غدیر سبب تحقق و استمرار رسالت شده است، تصریح کرد: واقعه غدیرخم به سبب مسأله ولایت از اهمیت و ارزش گرانقدری برخوردار است که باید در راستای تببین آن تلاش شایسته ای صورت گیرد.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که تبیین و انتقال فرهنگ غدیر امری ضروری و مهم است، گفت: باید تلاش کنیم تا فرهنگ غدیر و سیره علوی را به نسل جوان جامعه در برابر تهاجم صورت گرفته از دشمنان انتقال دهیم.

 

امام جمعه آمل، ادامه داد: واقعه غدیر از اهمیت گرانقدری برخوردار است که باید به این امر ارزنده بیش از پیش پرداخته شده و با برنامه ریزی و تلاش شایسته ای در راستای ترویج فرهنگ والای غدیر تلاش شود.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی، تصریح کرد: واقعه غدیرخم اتصال مقام نبوت با ولایت است که پیامبر گرامی اسلام در روز غدیرخم حضرت علی(ع) را به عنوان وصی و امام بعد از خود به همگان معرفی کردند.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران، افزود: خداوند زمانی دین مردم را کامل دانست که امامت و ولایت را به آنها ابلاغ کرده و این به معنای آن است که اسلام بدون امامت دینی ناقص و ناتمام است.

 

وی با بیان این که تعالیم و ویژگی های اخلاقی و سیره زندگانی امام علی (ع) باید به نحو ارزنده در جامعه ترویج پیدا کند، گفت: الگوگیری از سیره امام علی(ع) باید به عنوان سرلوحه همگان بوده و در عمل بتوانیم پیرو واقعی این امام بزرگوار باشیم.

 

امام جمعه آمل با بیان این که بهره گیری از سیره اهل بیت معصومین(ع) سبب سعادت و رستگاری انسان مب شود، ادامه داد: کسی که از ولایت امام علی(ع) و آل او فاصله بگیرد نابود خواهد شد و همه باید به فکر مولا علی (ع) باشیم که تنها راه نجات و سعادت بشریت است.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران گفت: امروز اگر جامعه ای می خواهیم که منتهی شود به ولایت امام علی(ع) باید پشتیبان ولایت فقیه و در مسیر تحقق رهنمودها و تدابیر گرانقدر ولایت باشیم تا به ولایت امام علی(ع) منتهی شویم./1314/ت302/ب1

ارسال نظرات