۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۹
کد خبر: ۲۲۴۹۲۵
امام جمعه کارون:

جمهوری اسلامی ایران تنها منادی ظلم ستیزی در جهان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرستان کارون با اشاره به پیروی ملت ایران از مسیر اهل بیت(ع)، گفت: جمهوری اسلامی ایران تنها کشور منادی ظلم ستیزی در جهان است.
حجت الاسلام خضيراوي ، امام جمعه کارون

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام جاسم خضیراوی، امام جمعه شهرستان کارون، شامگاه جمعه 18مهرماه، در جشن بزرگداشت عید غدیر که در کوی شهید جعفری شهرستان کارون برگزار شد، اظهار داشت: ملت ایران با پیروی از مسیر پیامبر اکرم(ص) و خاندان پاک و مطهرش، یگانه نمونه ظلم ستیزی و مبارزه با استبداد در جهان است.

امام جمعه کارون تصریح کرد: ملت ایران در انتخاب راه خود که همان راه اهل بیت(ع) بوده به درستی عمل کرده و از آن کوتاه نخواهد آمد.

وی مبارزه با ظلم را ترجمان رهنمودهای اهل بیت(ع) دانست و تصریح کرد:  مستبدان و ظالمان امروز ادامه دهندگان مسیر مستبدان و غاصبان دیروز هستند.

حجت الاسلام خضیراوی عنوان کرد: دوران استبداد گونه ای که پس از درگذشت پیامبر(ص) جامعه را فراگرفت، هیچ گاه مانع آن نشد که امام علی(ع) دست از دفاع خود از مسیر الهی هدایت بشر و مبارزه با ظلم و ظالمان دارد.

این استاد حوزه علمیه بازگشت خلفا پس از در گذشت پیامبر به امام علی(ع) در هنگام برخورد با مشکلات را ناشی از درک آن ها از جایگاه آن حضرت دانست و افزود: غاصبان خلافت به خوبی می دانستند که چه کسی پس از پیامبر خلیفه است اما همایش غصب خلافت در سقیفه را برپا کرده و جامعه را از داشتن خلیفه عادل و امام با تقوا محروم کردند.

امام جمعه شهرستان کارون گفت: غدیر خم مدرسه ای است که ظلم ستیزی، دعوت به برادری و وحدت را به ملت ایران آموخت و این عید بزرگ سبب شد تا ایرانی ها ایستادگی در برابر نیروهای استکبار را فرا گیرند.

وی افزود: امام علی(ع) با سکوت معنادار خود پس از غصب خلافت، درس حفظ وحدت در شرایط اضطراری را به پیروان خود آموخت.

حجت الاسلام خضیراوی در ادامه امام علی(ع) را نمونه کامل یک رهبر دور اندیش و با تقوا دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران امروز با پیروی از رهبر معظم انقلاب پا در مسیری قرار داده که صدها سال پیش پیامبر اکرم اسلام(ص) و وصی بر حقش آن را هموار ساخته و به آن توصیه می کردند.

امام جمعه کارون در پایان گفت: بزرگداشت و برپایی جشن های غدیر گام مبارکی بوده که جامعه را با ایستادگی اهل بیت(ع) در برابر استبدا و استکبار آشنا می سازد./9452/پ202/ب2

ارسال نظرات