۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۲
کد خبر: ۲۲۴۹۴۲
حجت‌الاسلام مومنی:

طلاب باید بر قرآن و اهل بیت تمسک کنند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام مومنی گفت: طلاب افزون بر تمسک به قرآن باید نسبت به معصومین(ع) معرفت، محبت و ولایت داشته باشند از نشانه‌های معرفت به معصومین(ع) دوستی و محبت با معصومین(ع) و دوستان معصومین(ع) و دشمنی و برائت از دشمنان معصومین(ع) است.
حجت الاسلام مومني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید حسین مومنی، استاد حوزه در همایش دو روزه طلیعه حضور که روزهای پنج‌شنبه و جمعه در حوزه علمیه خواهران حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با حضور طلاب چندین مدرسه علمیه از سطح تهران برگزار شد، گفت: طلبه کسی است که مردم را در راه رضای خدا به سمت سوی امام زمان(عج)  ترغیب و مشتاق کند و کسی می‌تواند دیگران را مشتاق امام زمان(عج) کند که خود عاشق امام زمان(عج) باشد راه را پیدا کرده و دیگران را به این راه ببرد، طلبه باید با نشاط بدون غرور و عجب قداست موقعیت خود را حفظ کند.

وی افزود: طلبه با تمسک به قرآن در چند مرحله خواندن قرآن، توجه به معانی قرآن و عمل کردن به قرآن می‌تواند راه‌شناس خوبی باشد، با خواندن قرآن خانه قلب خود را نورانی کرده آسیب‌ها را دور کرده و اهل دقت می‌شود زیرا قرائت قرآن افضل اعمال است.

حجت الاسلام مومنی عنوان داشت: با توجه به معانی آیات قرآن ممکن است نور بصیرت یا معرفت در درون انسان پیدا شود، وقتی شنا طلاب قرآن را خوب بفهمید می‌توانید به دستورات الهی بهتر عمل کنید، کسانی اسرار آیات قرآن را درک می‌کنند که اهل تفکر و عمل کردن به آیات قرآن باشند.

استاده حوزه گفت: طلاب افزون بر تمسک به قرآن باید نسبت به معصومین(ع) معرفت، محبت و ولایت داشته باشند از نشانه‌های معرفت به معصومین(ع) دوستی و محبت با معصومین(ع) و دوستان معصومین(ع) و دشمنی و برائت از دشمنان معصومین(ع) است.

 وی اظهار داشت: از دیگر نشانه‌های معرفت و محبت به اهل بیت(ع)  تمسک به اهل بیت در همه امورات دنیوی و اخروی است که باید به اندازه بزرگی آنها از آنها درخواست کنیم.

در ادامه حجت الاسلام علوی استاد حوزه گفت: بحث علمی موفق در حوزه‎‌های علمیه از مباحث جدی جامعه است به عنوان مثال این‌که چگونه فرد یک مدیر، پدر یا مادر موفق باشد از جمله مسائلی است که در مباحث آموزشی حوزه مطرح می‌شود مساله توانمندی در انجام تکالیف در ابعاد فردی و اجتماعی از جمله مسائل آموزشی مهم است.

وی افزود: از جمله برنامه‌هایی که حوزه برای طلاب دارد ایجاد انگیزه در طلاب برای کسب نور است، عواملی مانند خانواده، حوزه، دوستان و غیره می‌تواند از جمله عوامل عمومی در موفقیت طلبه باشد اما عواملی مانند تلاش و اراده نقش بسیار زیادی در موفقیت طلبه دارد که در درازمدت با عنوان استقامت تعریف می‌شود زیرا علم طلبگی حق است و آفتی جز گناه ندارد.

حجت الاسلام علوی بیان داشت: گناه سبب فعال شدن حالات حیوانی شده و انسان را از چهارچوب انسانیت، عقل و شرع خارج می‌کند نمونه‌ای از این گناهان می‌توان به موسیقی اشاره کرد اگر شخص بخواهد اراده خود را قوی کند باید وسوسه شیطان را از خود دور کند.

استاد حوزه خاطرنشان کرد: طلبگی جولانگاه سیر فکری درست است هرچه عمیق‌تر و دوراندیش‌تر باشد طلبگی پایدارتر خواهد بود میزان قوت و اراده به تفکر شخص برمی‌گردد و اساس هضم طلبه همان تفکر است./807/پ/202/ب

ارسال نظرات