۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۲۲۴۹۴۹
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران:

ترویج فرهنگ غدیر ضامن گسترش اسلام ناب در جهان است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان ضرورت تبیین پیام های غدیر گفت: واقعه عاشورا نتیجه فراموشی پیام غدیر است.
مدير کل تبليغات اسلامي مازندران

 حجت الاسلام ناصرشکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، ضمن تبریک فرا رسیدن عید سعید غدیر مصادف با 18 ذالحجه اظهار داشت: دهه ولایت و امامت بهترین فرصت برای پرداختن به لایه های پنهان شخصیت امیرمؤمنان علی(ع) و اهتمام ویژه به سخنان مولای متقیان در نهج البلاغه است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان، امامت و ولایت را مهم ترین محصول غدیر دانست و گفت: بیداری امروز اسلامی در خاورمیانه برگرفته از تبیین مناسب واقعه غدیر است.

 

حجت الاسلام شکریان تصریح کرد: همه تلاش و سرمایه گذاری دشمن این است که بین مردم و ولایت فاصله بیندازد ولی به لطف الهی مردم ما با هوشیاری و بیداری هرگونه توطئه و دسیسه دشمن اعم از داخلی و خارجی را نقش برآب می کنند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که نظام اسلامی حکومتی منحصر بفرد در دنیای امروز است که با الهام از سیره و سنت نبوی و مهر و عدالت علوی توانسته عزت انسانی را به جهان برگرداند، اظهار داشت: پس از حادثه غدیر، صف بندی ها و گروه های مختلفی که به ظاهر متدین بودند با عدم آگاهی و بصیرت دینی دچار اشتباه شدند و ضربات سنگینی به اسلام وارد کردند.

 

حجت الاسلام شکریان ضمن مقایسه غدیر و انقلاب اسلامی و حضور خواص در شکل گیری انقلاب تصریح کرد: در انقلاب نیز گروه ها و چهره های به ظاهر موجه و انقلابی به خاطر نداشتن بصیرت به تدریج از راه امام و آرمان های امام فاصله و امروز مورد احترام دشمنان انقلاب اسلامی قرار گرفته اند.

 

وی با بیان این که در راستای گسترش تفکر دینی و ترویج و نهادینه کردن فرهنگ متعالی غدیر، باید از همه ظرفیت های موجود در جامعه استفاده کرد، ادامه داد: فرهنگ غنی غدیر نجات دهنده انسان ها از مسیر انحراف و تباهی است.
 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با تاکید بر این که ترویج فرهنگ غدیر ضامن اسلام بوده به عنوان بزرگ‌ترین سد در مقابل فتنه‌های دشمنان محسوب می‌شود، تصریح کرد: درس‌‌ها و عبرت‌های فراوانی در واقعه غدیر نهفته است که فراگیری این درس‌ها ضروری است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: با توجه به فتنه انگیزی های نظام استکباری و معضلات دنیای اسلام و کشورهای اسلامی تنها راه برون رفت از این همه مشکلات بوجود آمده تمسک جستن به اهل بی(ع) و درک و فهم درست از مسأله ولایت است.

 

حجت الاسلام شکریان تصریح کرد: واقعه غدیر به این سبب دارای اهمیت و جایگاه ویژه ای است که ادامه دهنده راه نبوت است و ولایت و امامت عامل مهمی در استمرار اسلام است.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با اشاره به درس بزرگ غدیر که هویت اصلی شیعیان است، خاطر نشان کرد: عید غدیر تنها مختص شیعیان نیست بلکه همه ادیان و مذاهب اسلامی نسبت به شخصیت والای امیرمؤمنان علی(ع) و واقعه غدیر نگاه ویژه دارند و معتقدند که با ولایت امیر مؤمنان(ع) در روز غدیر دین اسلام تکامل یافت.

 

وی اضافه کرد: غدیر پیام ها و برکات زیادی دارد که یکی از ثمرات و برکات پیام غدیر، ‌استمرار ولایت در هر عصر و زمان است که در عصر غیبت در ورای ولایت فقیه متجلی می شود.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که واقعه عاشورا نتیجه فراموشی و نادیده گرفتن پیام غدیر است، تاکید کرد: مهم ترین کلید واژه برای رسیدن به موفقیت و عبور از پیچ های سخت در ادامه مسیر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پیروی محض از دستورات و فرامین مقام معظم رهبری است و امروز عزت اسلامی، اقتدار و امنیت را مدیون خون هزاران شهید در راه ولایت و رهبری امام روح الله و تدبیر هوشمندانه رهبر معظم انقلاب هستیم./950/ت302/ب1

ارسال نظرات