۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۲۲۴۹۹۸

رمالان، فال گیران و دعانویسان کلاهبردار محسوب می شوند

خبرگزاری رسا ـ رییس‌کل دادگستری آذربایجان شرقی تأکید کرد: دستگاه قضایی به شدت و قاطعانه با رمالان، فال گیران و دعانویسان برخورد می کند.
حجت الاسلام مالك اژدر شريفي، رئيس کل دادگستري آذربايجان شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مالک اژدر شریفی، رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی امروز در جلسه شورای معاونین قضایی استان، اظهار داشت: دستگاه قضایی به شدت و قاطعانه با رمالان، فال گیران و دعانویسان که کلاهبردار محسوب می شوند، برخورد کرده و خواهد کرد.


وی با بیان این‌که هیچ گونه اغماضی در برخورد با رمالان، فال گیران و دعانویسان صورت نمی گیرد، خاطرنشان کرد: برخی افراد سودجو تحت عنوان رمّال و فال گیر از سادگی بعضی شهروندان سوء استفاده کرده و با وعده حل مشکلات، آنان را فریب داده و مال، جان و ناموس مردم را به مخاطره می اندازند.


رییس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که چنین فعالیت هایی شامل موضوع جرم کلاهبرداری است، افزود: شهروندان آگاه باشند شخصی که خود را دعانویس، رمّال یا جنّ گیر معرفی می کند، کلاهبردار محسوب می شود و نباید فریب ادعاهای این افراد را خورد.


حجت الاسلام شریفی خواستار همکاری عموم مردم با دستگاه قضایی و انتظامی در برخورد با متخلفان و کلاهبرداران شد و توصیه کرد: شهروندان ضمن اینکه از مراجعه به چنین افرادی باید به شدت پرهیز کنند در صورت لزوم موارد تحلف را به مقامات انتظامی و قضایی اطلاع دهند.


وی با بیان این‌که دادگستری و سازمان های وابسته با تمام توان سعی در احقاق حقوق مردم دارند، گفت: رسیدگی به نقض قانون در دستگاه های اجرایی هم از ماموریت های یکی از نهادهای زیر مجموعه دستگاه قضاست که با جدیت پیگیری می شود.


رییس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی فرهنگ سازی، ارتقای آگاهی عمومی و اعتقادی مردم را لازمه پیشگیری از وقوع جرائم در جامعه دانست و گفت: پیشگیری از وقوع جرم نیازمند اهتمام عمومی است، ضمن این‌که نهادهای فرهنگی و متولی امر نیز باید در این راستا همت داشته باشند.


حجت الاسلام شریفی با اشاره به نقش فریضه امر به معروف و نهی از منکر در پیشگیری از جرم، خاطرنشان کرد: این فریضه، وظیفه همه مؤمنان است و اگر هر کس به وظیفه شرعی خود در این رابطه عمل کند، شاهد کاهش جرایم خواهیم بود، اصل مهم آن است که فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید از خانواده ها شروع شود./935/پ203/ب

ارسال نظرات