۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۲۲۵۰۱۶
رییس مرکز آموزش تخصصی حوزه عملیه اصفهان:

افزایش معرفت از لوازم درک ولایت علوی است

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز آموزش تخصصی حوزه علمیه اصفهان با بیان ابعاد شخصیتی امام علی(ع) گفت: بالا بردن معرفت از لوازم درک ولایت علوی است.
عيد سعيد غدير خم

حجت الاسلام مجید هادی زاده رییس مرکز آموزش تخصصی حوزه عملیه اصفهان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، ضمن بیان ابعاد شخصیتی امام علی(ع) گفت: بالا بردن معرفت از لوازم درک ولایت علوی است.

 

 

وی با بیان این که پذیرش ولایت امیرمؤمنان(ع) در 2 بعد قابل ارزیابی است ابراز داشت: از جهتی بیشتر بعد معنوی و فضائل شخصیتی ذاتی امیرمؤمنان مورد بحث است و بعد دیگر مربوط به جنبه ظاهری است که حضرت، امیرِ اول و یاور پیامبر اکرم(ص) و اول پذیرای نبوت ایشان بودند.

 

 

حجت الاسلام هادی زاده تصریح کرد: در مراتب عادی و معمولی امیرؤمنان(ع) نخستین کسی هستند که ولایت پیامبر اکرم(ص) پذیرفتند، از این رو ولایت پیامبر به ایشان منتقل شد و آن حضرت بعدها به سمت امامت مبعوث شدند.

 

 

وی عنوان کرد: جنبه واقعی و باطنی حضرت فراتر و قابل تأمل است و یک موهبت الهی است که چهارده معصوم را دربرگرفته و هیچ شریک دیگری هم حتی در بین انبیای عظام ندارد.

 

 

رییس مرکز آموزش تخصصی حوزه عملیه اصفهان با اشاره به این که نور امام علی(ع) 40 هزار سال قبل از نور حضرت آدم خلق شده است، ابراز کرد: پذیرفتن ولایت بدین معنا است که انسان حد وجودی خود را ارتقا بخشد که بتواند خود را در زمینه چنین شخصیت ها و وجودهایی قرار دهد.

 

 

وی خاطر نشان کرد: همانند شخصی که برای درک مفاهیم علمی به محضر استاد می رود، ما نیز با بهره گیری از محضر ولایت و امامت به شخصیت خود ارتقا بخشیم.

 

 

حجت الاسلام هادی زاده در ادامه بیان داشت: ولایت یک امر ناگزیر است یعنی همه انسان ها در دنیا  ولایت یک ولی را بر عهده دارند.

 

 

وی گفت: ولایت امیرمؤمنان یعنی این که ما در مرتبه ای خود را بالا ببریم که بتوانیم از آن ساحت قدسی استفاده کنیم و بیشترین حد ممکن استفاده برای ساحت وجودی انسان را اکتساب کند.

 

 

رییس مرکز آموزش تخصصی حوزه عملیه اصفهان در پایان ابراز کرد: در روایات بسیار سفارش شده است که با پذیرش ولایت امیرمؤمنان خود را به مراتب بالا برسانیم و جایگاه خود را ارتقا دهیم./939/ت302/ب4

ارسال نظرات