۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۲۲۵۰۱۸
استاد حوزه و دانشگاه:

غدیر بستری برای وحدت امت اسلام در برابر دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم فنون مازندران، امامت و ولایت را مهم ترین محصول غدیر دانست و گفت: تبیین صحیح واقعه غدیر موجب بیداری امت های اسلامی خواهد شد.
عيد سعيد غدير خم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام سید محمد حیدری، استاد حوزه و دانشگاه در بهشهر امروز در جشن ویژه دهه غدیر در این شهرستان افزود: از عید قربان تا عید بزرگ غدیر دهه ولایت و کرامت نامگذاری شده تا عظمت این اعیاد بزرگ و ولایت در جامعه نشان داده شود.

 

وی اظهار داشت: پیوند با غدیر موجب مودت و علاقه به امامت و ولایت، اطاعت‌پذیری بدون قید و شرط، وحدت بین مسلمانان و همچنین روشن شدن مسیر حرکت انسان به سوی کمال و سعادت می‌شود و فاصله گرفتن از غدیر و پیام بزرگ ان یعنی ولایت و ولایتمداری موجب خسران و نابودی است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: اگر کسی غدیر را انکار کند اسلام را انکار کرده و اسلام بدون وجود حضرت علی(ع) مانند قلب بدون خون است و  قلبی که در آن خونی جریان ندارد نمی تواند حیات داشته باشد.

 

حجت الاسلام حیدری بیان داشت: اکنون در شرایط بسیار حساسی قرار گرفته ایم و با توجه به برنامه های ضد فرهنگی علیه ولایت و امامت در جامعه روحانیت باید بیشتر از اقشار دیگر دغدغه این مسائل را داشته و در تبیین درست واصولی واقعه غدیر و امامت و ولایت تلاش کند.

 

وی با بیان این که عید غدیر سند حقانیت شیعه است این عید بزرگ مسلمین را نشانه‌ای از جامعیت اسلام دانست و تصریح کرد: علت اهمیت این عید، اهمیت ولایت و سرپرستی نظام اسلامی بعد از رحلت پیامبر اسلام و ایجاد یک شاخص در حکومت اسلامی است.

 

حجت الاسلام حیدری با بیان این که واقعه غدیر حادثه تاریخی نیست که در کنار دیگر وقایع بدان نگریسته شود، بلکه یک تفکر و نشانه و رمزی است که از تداوم خط نبوت حکایت می‌کند، افزود: غدیر یک سرزمین نیست، چشمه ای است که تا پایان هستی می جوشد و کوثری است که فنا برنمی دارد.

 

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم فنون مازندران، امامت و ولایت را مهم ترین محصول غدیر دانست و گفت: تبیین صحیح واقعه غدیر موجب بیداری امت های اسلامی خواهد شد.

 

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علم و فناوری مازندران ادامه داد: ذات مقدس خداوند به قدری برای عید غدیر عظمت قائل است که امام صادق(ع) می‌فرماید: ‌عید غدیر عید بزرگ الهی است که در آسمان‌ها و مابین فرشتگان مشهورتر است تا برروی زمین بین بندگان‌، از همین رو توجه ویژه‌ای نسبت به این روز بزرگ داشته باشیم؛ چراکه در این روز خاتم‌الاانبیاء حضرت محمد(ص) جانشین بر حق خود حضرت علی (ع) را به تمامی مردم معرفی کردند.

 

وی ولایت را کانون هدایت و تامین سعادت انسان دانست و گفت: عید سعیدغدیرخم از بزرگترین اعیاد اسلامی است که حقیقت اسلام در آن هویدا و رسالت اکرم (ص) تکمیل و امامت علی (ع) به مسلمانان ابلاغ و منتشر شد و به همین دلیل ما باید در این دهه در جهت تبیین درست غدیر کوشیده و جایگاه امامت و ولایت را بدرستی برای جامعه تشریح کنیم./ 1317/پ202/ب1

ارسال نظرات