۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۲۲۵۰۳۵

اخبار کوتاه اداره اوقاف و امور خیریه اصفهان

خبرگزاری رسا ـ وقف قطعه زمینی به ارزش پنج میلیارد ریال در ناجی آباد کاشان و برگزاری طرح ولایت و اکمال دین در امامزادگان اصفهان از عناوین مهم خبری اداره اوقاف اصفهان است.
اوقاف و امور خيريه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محسن ضیایی رییس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان امروز گفت: همزمان با فرا رسیدن دهه ولایت و ویژه برنامه ولایت علوی اکمال دین نبوی قطعه زمینی به ارزش پنج میلیارد ریال جهت احداث مسجد الزهرا(س) ناجی آباد کاشان وقف شد.

 

وی تصریح کرد: محسن عاصی کارمند بازنشسته مخابرات کاشان و یکی از محبین خاندان عصمت و طهارت(ع) قطعه زمینی را جهت احداث مسجد به عنوان صدقه ای جاریه، در منطقه فاز دو ناجی آباد کاشان وقف نمودند.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان ادامه داد: این موقوفه به مساحت 359 متر مربع در بهترین نقطه منطقه فاز دو ناجی آباد واقع گردیده که به دلیل عدم وجود مسجد در آن محدوده توسط این واقف بزرگوار جهت احداث مسجدالزهرا(س) وقف گردید تا در آن مکان مقدس علاوه بر اقامه نماز جماعت، مردم مومن و ولایتمدار ناجی آباد بتوانند در فضایی آکنده از معنویت و عبودیت، با معبود هستی راز و نیاز کنند.

وی افزود: ملک مورد وقف بیش از پنج میلیارد ریال ارزیابی شده که امید است با جذب بانیان خیر هر چه سریعتر مسجدالزهرا(س) در آن احداث گردد.

 

برگزاری طرح ولایت علوی و اکمال دین در امامزادگان اصفهان

حجت‌الاسلام حسن امیری معاون فرهنگی، اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به این که عید غدیر، بزرگ‌ترین عید شیعیان است، گفت: در راستای بزرگداشت واقعه غدیر خم، طرح ولایت علوی و اکمال دین نبوی در آستان مقدس امامزادگان برگزار می‌شود.

 

وی افزود: در همین راستا، از ساعت 9 الی 12 روز دوشنبه 21 مهرماه جاری، طرح ولایت علوی و اکمال دین نبوی در آستان مقدس 200 امامزاده استان اصفهان برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: خطبه‌خوانی غدیر، تجلیل از سادات و اقامه نماز جماعت ظهر و عصر از ویژه برنامه‌های این مراسم است.

وی بیان داشت: همچنین در این مراسم، میثاق‌نامه ولایت به منظور تجدید بیعت با ولایت امام علی(ع)، ائمه معصومین(ع) و در ادامه ولایت فقیه قرائت می‌شود.


حجت الاسلام امیری با اشاره به این که یکی از آداب عید غدیر، جاری کردن پیمان برادری و عقد اُخوت است، گفت: در این مراسم، عقد اُخوت نیز بین برادران دینی جاری می‌شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یادآور شد: بعد از ظهر روز عید غدیر و با حضور بانوان اصفهانی، همایش «بانوان ولایی» نیز در آستان مقدس 41 امامزاده استان اصفهان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام امیری با اشاره به این که در زمینه بزرگداشت عید غدیر، موقوفات بسیار کمی وجود دارد، از خیرین خواست تا به منظور ترویج فرهنگ ولایت، در این زمینه موقوفاتی را وقف کنند./939/د101/ب

ارسال نظرات