۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۲۲۵۰۳۷
نگاهی به فعالیت رسانه‌ای حوزویان؛

«افق حوزه» روزنامه می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر مسؤول هفته نامه افق حوزه با اشاره به داشتن آمادگی برای تبدیل کردن افق حوزه به روزنامه گفت: بعد از آماده شدن مقدمات مالی می‌توانیم مجموعه افق حوزه را تبدیل به روزنامه کنیم زیرا تمهیدات لازم از قبیل تیم نرم‌افزاری، نیرو و ... را تدارک دیده‌ایم.
مدير مسؤول خبرگزاري حوزه

حجت الاسلام حسن مولایی، مدیر عامل خبرگزاری حوزه، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با بیان فعالیت‌های مرکز اطلاع رسانی حوزه اظهار داشت: خبرگزاری حوزه زیر نظر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه است که با ادبیات حوزه و رعایت استانداردهای خبری از لحاظ علمی، فرهنگی و سیاسی فعالیت خود را از اسفند ماه 1380 با تأسیس دفتر افق حوزه آغاز کرد.

 

قبل از هفته نامه افق حوزه، مرکز اطلاع رسانی با پوشش فراگیر در حوزه وجود نداشت

 

حجت الاسلام مولایی ابراز داشت: قبل از هفته نامه افق حوزه، مرکز اطلاع رسانی با پوشش فراگیر در حوزه وجود نداشت که بر این اساس هفته نامه افق حوزه زیر نظر مرکز مدیریت فعالیتش را شروع کرد و با فاصله هفتگی به نشر اخبار حوزه پرداخت.

 

وی شاکله اصلی هفته نامه افق را اخبار حوزه دانست و یادآور شد: علاوه بر اخبار حوزه، محتواهای مختلف و موردنیاز حوزویان در قالب ستون‌هایی با نام اخلاق اسلامی، آشنایی با فرزانگان، رواق شهیدان، آشنایی با واژه‌های نو، میراث گرانبها، اخبار کوتاه ایران و جهان در هفته‌نامه قرار داده شد تا جاذبه و تنوع در مطالب ایجاد شود.

 

مدیر مسؤول هفته نامه افق حوزه با اشاره به ستون‌های مختلف افق حوزه تأکید کرد: با توجه به این که در میان اقشار جامعه بیشترین شهید را حوزه علمیه تقدیم اسلام کرده است برای آشنایی بدنه حوزه با شهدای روحانیت و بزرگان حوزه، ستون رواق شهیدان و آشنایی با فرزانگان راه‌اندازی شد.

 

وی با بیان درج مباحث اخلاقی بزرگان حوزه در هفته نامه خاطرنشان کرد: از دروس اخلاقی که تاکنون در هفته نامه درج شده است درس آیت الله اشتهاردی و آیت الله انصاری شیرازی تحت عنوان «رسم پارسایی و حکمت ناب» به کتاب تبدیل شده است.

 

حجت الاسلام مولایی با اشاره به ویژه‌نامه‌های افق پارسایی افزود: این ویژه‌نامه‌ها حاوی حکایت‌های اخلاقی بزرگان، نکته‌ها، تکه‌کلام‌ها و مباحث اخلاقی کوتاه و متنوع آماده شده است که با عرضه شدن 7 شماره تاکنون و استقبال طلاب و روحانیان این ویژه‌نامه‌ها ادامه پیدا خواهد کرد.

 

مدیر مسؤول هفته نامه افق حوزه همچنین به افق خانواده اشاره کرد و گفت: با توجه به این که هفته نامه وارد منازل روحانیان شده است برای استفاده همسران و فرزندان طلاب نیز مطالب مفید و متنوعی گنجانده شده که مورد استقبال نیز قرار گرفته است.

 

مدیر عامل خبرگزاری حوزه، تیراژ افق حوزه را هجده ‌هزار دانست و اضافه کرد: تاکنون 400 شماره از افق حوزه منتشر شده است که روحانیان در عرصه‌های مختلف جزء خانواده بزرگ مشترکان و شبکه ملی اطلاع‌رسانی افق حوزه قرار بوده‌اند و در سراسر کشور بیش از شانزده هزار مشترک از این هفته نامه استفاده می‌کنند.

 

هفته نامه افق حوزه در آستانه تبدیل شدن به روزنامه است

وی با اشاره به داشتن آمادگی برای تبدیل کردن افق حوزه به روزنامه یادآور شد: بعد از آماده شدن مقدمات مالی می‌توانیم مجموعه افق حوزه را تبدیل به روزنامه کنیم زیرا تمهیدات لازم از قبیل تیم نرم‌افزاری، نیرو و... را تدارک دیده‌ایم و از این لحاظ مشکلی وجود ندارد.

 

فعالیت خبرگزاری رسمی حوزه علمیه

 

حجت الاسلام مولایی آغاز کار خبرگزاری حوزه را در سال 1384 اعلام کرد و گفت: علاوه بر اخبار مرسوم حوزه علمیه در خبرگزاری چند سرویس دیگر از قبیل فرهنگی، علمی و بین‌الملل نیز وجود دارد.

 

وی ادامه داد: برنامه‌هایی برای اعزام خبرنگاران حوزه به خارج از کشور و تهیه گزارش داشته‌ایم که از جمله به انگلیس، لبنان و واتیکان سفر کرده‌اند و در کشور واتیکان به عنوان تنها خبرنگار مسلمان در دوره واتیکان شناسی شرکت کرده است.

 

مدیر عامل خبرگزاری حوزه به سرویس ویژه اخبار قم و شهرستان‌ها اشاره کرد و بیان داشت: اخبار قم به صورت خاص پوشش داده می‌شود و برای پوشش اخبار شهرستان‌ها علاوه بر خبرنگاران موجود قصد داریم بیش از 300 خبرنگار طلبه داشته باشیم.

 

 اطلاع رسانی صحیح و استاندارد در حوزه علمیه اهمیت دارد

 

وی با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی صحیح و استاندارد در حوزه علمیه تصریح کرد: با توجه به نهضت خبری به وجود آمده در سال‌های اخیر و پوشش مناسب، بیش از 50 هزار بازدید در روز از خبرگزاری حوزه داریم که به صورت میانگین 50 خبر در روز تولید می‌شود و رکورد 80 خبر در روز را نیز داشته‌ایم.

 

حجت الاسلام مولایی در پایان افزود: امید است در آینده شاهد انقلاب ایده‌آل در عرصه اطلاع‌رسانی حوزه علمیه باشیم و با هم‌گرایی و درنظر گرفتن شاخص‌های حوزوی که مورد انتظار امام زمان(عج) است به اهداف موردنظر برسیم./908/ت301/س

ارسال نظرات