۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۲۲۵۰۳۹

مراسم درگذشت قائم مقائم سازمان نظارت و بازرسی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم درگذشت قائم مقام سازمان نظارت و بازرسی کل کشور با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در مسجد ارک تهران برگزار شد.
مراسم درگذشت قائم مقائم سازمان نظارت و بازرسی برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم ختم ولی الله خبره قائم مقام سازمان نظارت و بازرسی کل کشور ظهر امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران، حجج اسلام مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری، سید ابراهیم رئیسی معاون اول قوه قضائیه، مسؤولان کشوری و لشگری در مسجد ارک تهران برگزار شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در این مراسم پس از سفارش به خواندن سوره آخرت و نظارت و قضاوت درباره خود قبل از قضاوت درباره مردم، گفت: کتاب «تتمة المنتهی» و کتاب «منازل الآخرة» کتاب‌های بسیار با ارزش و مفیدی است که در کنار کتاب‌های شیخ عباس قمی باید خوانده شود.

 

وی با بیان این که در کتاب «منازل الآخرة» وقتی به منزل دوم (قبر) می رسیم، مسأله فشار قبر یکی از مسائل قطعی است، اظهار داشت: بدن زیر خاک از بین می‌رود اما فشار قبر برای بدن نیست، فشار اعمال برزخی ما است که این اعمال را اینجا ذخیره کرده‌ایم و آنجا می یابیم.

 

متولی مدرسه علمیه امام خمینی تهران از بدخلقی به عنوان یکی از عوامل فشار قبر نام برد و با بیان این که فراموش کردن خداوند عامل اصلی بدخلقی، افسردگی، مشکلات اخلاقی موجود در خانواده ها و طلاق است، گفت: کسی که بدون دین و خدا زندگی کند خداوند فرموده زندگی او را زندان و تنگ می‌کنیم و روز قیامت کور محشور می‌شود.

 

امام جمعه موقت تهران در ادامه با تجلیل از خدمات شایسته قائم مقام پیشین سازمان نظارت و بازرسی، گفت: در موقع تصدی من در قوه قضائیه آقای خبره هم دادستان بودند، یکبار منزلشان رفتیم، فرد متین و سنگین و در کار خود استوار بود.

 

وی گفت: این خادم مردم نظرات دقیقی داشت و در برابر متخلف مقاوم بود و تا آنجا که ما اطلاع داریم خانواده‌ شان هم متدین هستند.

 

 لازم به ذکر است ولی الله خبره قائم مقام پیشین سازمان نظارت و بازرسی کل کشور دوشنبه 14 مهرماه دعوت حق را لبیک گفت و مجلس هفت آن مرحوم در مسجد بلال برگزار می شود./9597/پ202/ی

ارسال نظرات