۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۹
کد خبر: ۲۲۵۰۶۹
مسؤول تبلیغات اسلامی شهرستان بیله سوار اردبیل:

ریشه بیشتر مشکلات جوامع اسلامی رویگردانی از اصل ولایت است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول تبلیغات اسلامی شهرستان بیله سوار استان اردبیل، ریشه بیشتر مشکلات جهان اسلام را بعد از پیامبر اکرم(ص) فراموشی جراین غدیر خم و اصل ولایت دانست و گفت: وظیفه ما در قبال مساله مهم غدیر تبیین آن واقعه بزرگ غدیر و اصل ولایت در جامعه است.
غدير

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام شامل رحیم پور، مسؤول تبلیغات اسلامی شهرستان بیله سوار، عصر امروز در جلسه هماهنگی مراسم عید غدیر خم با اشاره به اهمیت این روز بزرگ در تاریخ اسلام، خاطرنشان کرد: غدیر روز اتصال و پیوند دو اصل مهم نبوت و امامت بود و پایان نبوت و آغاز امامت با انتخاب حضرت علی (ع) در روز غدیر تجلی پیدا کرد.

 

وی افزود: عیدسعید غدیرخم یکی از بزرگ ترین اعیاد شیعیان است که باید به این مهم اهتمام داشته و با همکاری و همفکری شاهد مراسم باشکوه جشن غدیر در سطح شهرستان باشیم.

 

حجت‌الاسلام رحیم پور در ادامه، بر شناسایی غدیر و بهره گرفتن از سرچشمه ‏های ارزشمند آن تاکید کرد و گفت: عید غدیرخم بیانگر جامعیت دین مبین اسلام است که در آن، مسیر و جهت گیری حرکت مسلمانان به طور دقیق و برای همیشه از سوی پیامبر گرامی اسلام(ص) مشخص و اعلام شد.

 

مسؤول تبلیغات اسلامی شهرستان بیله سوار، ریشه بیشترین مشکلات جهان اسلام را بعد از پیامبر اکرم (ص) را فراموشی جریان غدیر خم و رویگردانی از ولایت دانست و گفت: وظیفه ما در قبال مساله مهم غدیر تبیین آن و آشنا کردن نسل جوان با لزوم تبعیت از اصل ولایت و واقعه بزرگ غدیر خم است.

 

وی افزود: غدیر باید در طول اعصار مختلف جریان داشته باشد و این وظیفه شیعان است تا با بازگویی جریان و واقعه غدیر این امر مهم را به درستی به نسل های آینده انتقال دهند.

 

مسؤول تبلیغات اسلامی شهرستان بیله سوار در بخش دیگری از سخنان خود بر ارتقاء محتوای برنامه های غدیر تاکید کرد و اظهار داشت: جشن‌ها باید با همان فضای مردمی و خودجوش توسط اقشار مختلف مردم برگزار شود و دستگاه‌های اجرایی‌، سازمان‌ها، نهادها نیز با مشارکت در برگزاری مراسم از جشن‌های مردمی حمایت و پشتیبانی کنند.

 

وی با اشاره به برگزاری مراسم جشن ولایت در این شهرستان، افزود: مراسم ویژه این روز بزرگ در شب عید غدیر خم  بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد جامع شهرستان با حضور اقشار مختلف اعم از روحانیان، تشکل های مذهبی، کانون مداحان و با حضور پرشور مردم برگزار می شود./937

ارسال نظرات