۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۵
کد خبر: ۲۲۵۰۷۷
آیت الله شبستری:

بشر بدون ولایت در مسیر گمراهی قرار خواهد گرفت

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز تأکید کرد: تنها یک رهبر الهی است که می تواند انسان و جامعه را از افتادن در دام گناه محافظت کند.
آيت الله مجتهدي شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی عصر امروز در مراسم جشن عید غدیر در تبریز اظهار داشت: آشنایی با فلسفه و حقیقت واقعه غدیرخم بر هر انسان مسلمان واجب است، چراکه خداوند با انتخاب رهبری الهی پس از پیامبر اسلام(ص) دین خود را بر بشریت تکمیل کرد.


وی با بیان این‌که بر اساس آیات و روایات مستند و متعدد وارده؛ در عصر غیبت امام زمان(عج) امر خطیر ولایت بر عهده علما و فقهای عادل است، خاطرنشان کرد: اهمیت رهبری و ولایت از دیدگاه مبانی عالی اسلامی به قدری والاست که بدون ولایت هیچ عبادتی مورد قبول قرار نمی گیرد.


نماینده خبرگان رهبری تصریح کرد: بشر باید بداند بدون ولایت در مسیر گمراهی قرار خواهد گرفت، زیرا تنها یک رهبر الهی است که می تواند انسان و جامعه را از افتادن در دام گناه محافظت کند، از این رو باید شکرگزار نعمت ولایت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشیم.


آیت الله شبستری با اشاره به برکات انقلاب اسلامی و ولایت فقیه در ایران و منطقه یادآور شد: اگر امروز شاهد بیداری اسلامی و صدور آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی ایران به کشورهای مسلمان منطقه هستیم، همه به برکت رهنمودهای داهیانه ولایت فقیه بوده است.


امام جمعه تبریز نظام ولایی ایران را زمینه ساز بیداری اسلامی دانست و گفت: تشکیل محور مقاومت با مرکزیت ایران اسلامی از دیگر نتایج اصل مترقی ولایت فقیه است که دشمنان با آگاهی از این مهم در طول بیش از سه دهه گذشته با انواع و اقسام ترفندها و توطئه ها به دنبال براندازی این نظام ولایی بوده اند.


نماینده خبرگان رهبری با اشاره به تلاش معاندان داخلی و خارجی در راستای تزلزل در جایگاه و شأن ولایت فقیه گفت: عده ای در کشور تلاش دارند ولایت فقیه را تضعیف کنند، که نمونه آن فتنه سال 88 بود که با هدف براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی طرح ریزی شده بود.


وی ادامه داد: این افراد علی رغم اینکه نتایج برکت آمیز حکومت ولایت فقیه در ایران اسلامی را می بینند باز هم اقدامات نابخردانه خود را دنبال می کنند. کسانی هم که ارزش های انقلاب اسلامی را قبول ندارند؛ آرامش و پیشرفت موجود در کشور را ببینند و متوجه باشند در زیر سایه ولایت مطلقه فقیه که امتداد ولایت اهل بیت(ع) است، این آرامش را شاهد هستیم.


آیت الله شبستری قدرشناسی از نعمت عظیم ولایت فقیه را ضرورتی انکارناپذیر عنوان کرد و اظهار داشت: نسل جوان جامعه بایستی با دستاوردهای عظیم نظام مقدس جمعوری اسلامی آشنا شده و مبانی حکومت اسلامی و شیعی را که در آن ولایت فقیه؛ تداوم بخش ولایت امیرالمومنین علی(ع) است را درک کنند./935/پ202/ب

ارسال نظرات