۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۷
کد خبر: ۲۲۵۱۰۱
مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان:

حرکت طلاب بر محور ولایت باشد

خبرگزاری رسا ـ مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان با اشاره به این که طلبه باید بر محور ولایت حرکت کند، گفت: طلبه ای که می خواهد در راستای غدیر و احیای امامت و ولایت، مبلغ و مروج دین کامل باشد، باید بر محور ولایت گام بردارد.
حرکت طلاب بر محور ولایت باشد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام اکبر فرجام، مدیر اجرایی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان، امروز در اردوی توجیهی طلاب جدیدالورود «راه دل» که در اردوگاه ثامن‌الحجج (ع) مشهد، به همت دفتر خواهران مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان، برگزار شد، گفت: رفتار طلاب، مروج دین اسلام است؛ چرا که افراد، قبل از آن که از سخن طلبه تأثیر بگیرند، از رفتار و منش او تأثیر می گیرند.

 

وی به علت فراموش شدن واقعه غدیر خم اشاره کرد و گفت: کینه هایی که افراد در جنگ بدر، خندق و خیبر از حضرت علی(ع) بر دل داشتند، مانع از این شد که اظهار حق کرده و خلافت حضرت علی(ع) را قبول کنند و ما نیز امروز مواجهیم با افرادی که مرعوب و منفعل هستند و درون های نا سالم دارند که پاکی، طهارت، صداقت و ایثار را بر نمی تابند.

 

مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان افزود: ناپاکی درونی، در رفتارهای بیرونی نمود پیدا می کند، از این رو بعض و کینه آن ها از حضرت علی(ع) در رفتار و عمل آن ها خودش را نشان داد.

 

حجت الاسلام فرجام ابراز کرد: افرادی که در واقعه  غدیر حضور داشتند به راحتی آن را انکار می کردند، حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) به خانه مهاجرین و انصار می رفتند و از آن ها سؤال می کردند، آیا شما نبودید که در واقعه غدیر خم حضور داشتید؟ و آن ها در پاسخ این چنین بهانه تراشی می کردند که فاصله ما از پیامبر اکرم(ص) زیاد بود و صدای او را نشنیدیم.

 

مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان اظهار کرد: افرادی وجود دارند که حاضر هستند برای دستیابی به مال، ثروت، مقام و سیاست، حقیقت را قربانی کنند و شما طلاب که قدم در این عرصه نهاده اید باید این نکته را در نظر داشته باشید که مراقب افراد خبیث، منفعل و کسانی که اسیر جو تبلیغاتی دشمن می شوند باشید و در مقابل  انسان های حق جو و حق خواه و علاقه مند به دین و پایبند به اصول اخلاقی را نجات دهید.

 

طلبه، کفیل ایتام آل محمد است

 

وی با اشاره به این که طلبه، کفیل ایتام آل محمد است، گفت: وظیفه خطیر شما این است که در عرصه تبیلغ، کفالت و سرپرستی ایتام پیامبر و اهل بیت ایشان(ع) را بر عهده دارید.

 

حجت الاسلام فرجام ابراز کرد: ابوسفیان، جنایت های بسیاری بر پیامبر اکرم(ص) روا داشت و داعش امروز، ابوسفیان دیروز است و بدون تردید رفتار و اعمال خباثت آمیز سفیانی را انجام می دهد. 

 

مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان با اشاره به این که طلبه باید بر محور ولایت حرکت کند، اظهار کرد: طلبه ای که می خواهد در راستای غدیر و مسیر آن و احیای امامت و ولایت، مبلغ و مروج دین کامل باشد و همچنین مأیوس کننده کفار باشد، باید بر محور ولایت گام بردارد. 

 

وی گفت: آنچه کفار را مأیوس می کند و دین را کامل می کند، قانون درست و صحیح  و همچنین مجری و اجرا کننده خوب است که اسلام، مصداق قانون صحیح و درست است و رهبری و ولایت، مصداق اجرا کننده خوب است.

 

حجت الاسلام فرجام ابراز کرد: انسان اگر در مسیر امامت حرکت کند، ثبات قدم می شود، از این رو طلبه باید شناخت و آشنایی عمیق نسبت به معارف دین داشته باشد و در مسیر ولایت و امامت گام بردارد.

 

مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان خطاب به طلاب اظهار کرد: شما مروج دینی هستید که مورد رضایت حق تعالی است، از این رو باید این نکته را مد نظر داشته باشید که رفتار شما نیز باید مروج دین شما باشد، از این رو سلوک طلبگی را رعایت کنید./1309/پ202/ب4

ارسال نظرات