۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۹
کد خبر: ۲۲۵۱۱۷
نماینده ولی فقیه در دانشگاه آزاد شهرضا:

ساده زیستی از ویژگی‌های مهم حکومت حضرت علی بود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در دانشگاه آزاد شهرضا گفت: واقعه غدیر در واقع اعلام رسمی خلافت حضرت علی(ع) و مهر تأییدی بر انتخابهای قبلی پیامبر اکرم بوده است.
غدير

حجت الاسلام یحیی رهایی نماینده ولی فقیه در دانشگاه آزاد شهرضا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان با اشاره به بخشهایی از تاریخ اسلام گفت: پیامبر اکرم بارها و بارها مسأله جانشینی حضرت علی(ع) را مطرح و اعلام فرموده بودند و در روز غدیر تنها به تکرار مسأله جانشینی ایشان پرداختند.

 

وی در ادامه عنوان کرد: هر کسی که در زمان پیامبر وارد حوزه اسلام  می شد به وضوح در می یافت که حضرت علی(ع) دومین شخص جهان اسلام است و این یک مسأله واضح برای تمامی اهل اسلام بود.

 

نماینده ولی فقیه در دانشگاه آزاد شهرضا رحلت پیامبر را نقطه آغاز ایجاد انحراف در جهان اسلام دانست و اظهار کرد: توجیه خلافت خلفای سه گانه در حقیقت گامی در راستای به انحراف کشاندن جامعه مسلمین و حذف سنتهای نیکوی پیامبر در جامعه بود.

 

حجت الاسلام رهایی همچنین با اشاره به بخشهایی از تاریخ زندگی و حکومت حضرت علی(ع)، گزینش ایشان به عنوان خلیفه مسلمین را نمونه عالی دموکراسی در جهان دانست و تصریح کرد: نحوه پذیرش خلافت از جانب آن حضرت در واقع مهر تأییدی بر صحت انتخاب پیامبر بود.

 

وی گفت: حضرت علی(ع) از مردم خواستند تا در مسجد با ایشان بیعت نمایند و بر خلاف خلفای قبلی انتخاب ایشان در شورای خصوصی یا با وصیت خلیفه قبلی انجام نشد.

 

نماینده ولی فقیه در دانشگاه آزاد شهرضا در ادامه ساده زیستی را از ویژگی های حکومتی حضرت علی(ع) بر شمرد و افزود: از جمله روشهای حکومتی حضرت علی(ع) توجه به عامه مردم و خودداری از ارضای ثروتمندان و خواص جامعه بود.

 

حجت الاسلام رهایی تصریح کرد: روش حکومتی حضرت علی(ع) آنچنان مورد قبول تمامی مردمان قرار گرفت که حتی تا سالیان بعد نیز از آن حضرت به عنوان الگو و نمونه عالی ملک داری یاد می شد./939/ت303/ب4

ارسال نظرات