۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۸
کد خبر: ۲۲۵۱۵۷
عضو جامعه مدرسین:

انقلاب اسلامی تداوم راه ولایت در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که انقلاب اسلامی ادامه حاکمیت و ولایت است، گفت: انقلاب اسلامی تداوم راه رهبری امامت در جامعه است تا مرجعیت و رهبری فکری و اجرایی جامعه به دست کارشناسان آشنا به معارف، دارای بینش و مدیریت بالای صورت گیرد.
حجت الاسلام و المسلمين محمود عبداللهي 1/ حجت الاسلام و المسلمين محمود عبداللهي  عضو جامعه مدرسين 1/ حجت الاسلام و المسلمين محمود عبداللهي  عضو جامعه مدرسين

حجت‌الاسلام والمسلمین محمود عبداللهی نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ به بررسی تأثیری پذیری انقلاب اسلامی از گفتمان غدیر پرداخت و این انقلاب را تداوم غدیر و امامت دانست.

 

وی گفت: نظام اسلامی ما بر اساس وحی، نبوت و در تداوم امامت پایه‌گذاری شده است، یعنی این تشکیلات و نظام تداوم راه رهبری امامت در جامعه است تا مرجعیت و رهبری فکری و اجرایی جامعه به دست کارشناسان آشنا به معارف، دارای بینش و مدیریت بالای صورت گیرد.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که انقلاب اسلامی ادامه حاکمیت و ولایت است، خاطرنشان کرد: البته باید توجه داشت ولایت روز غدیر خم از دو بعد معنوی و سرپرستی تشکیل شده بود، بعد معنوی همان عصمت است.

 

وی افزود: انقلاب اسلامی در حقیقت تداوم بعد سرپرستی و ظاهری ولایت است که این سرپرستی از سوی عالمان و فقهای با تقوا، مدیر و مخالف هوای نفس صورت می‌گیرد؛ نظام اسلامی ما می‌خواهد به وسیله این کارشناسان سرپرستی پیاده کردن ارزش‌ها اسلامی، بایدها و نبایدها دینی را بر عهده گیرد که این همان ادامه راه ولایت است.

 

 

حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهی با اشاره به تحولات اخیر منطقه و بی نتیجه ماندن برخی از انقلاب‌ها، نبود رهبر دینی در این کشورها را عامل به نتیجه نرسیدن این حرکات دانست و بیان داشت: امروز در منطقه انقلاب‌ها و حرکت‌های مختلفی صورت می‌گیرد که به سبب وجود خلأ رهبری به نتیجه مطلوب نمی‌رسد.

 

وی تصریح کرد: در حالی که انقلاب اسلامی به برکت جایگاه رهبری قطب جدی را در برابر مستکبران ایجاد کرد، به گونه‌ای که در دل قدرت‌های بزرگ و استکباری هراس ایجاد شد، یک بعد اکمال دین در انقلاب اسلامی محقق شد.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیات قرآن اظهار داشت: در زمان نبی‌اکرم(ص) دشمنان از تعیین جانشینی امیرمؤمنان(ع) هراس داشتند که پس از این تعیین خداوند می‌فرماید «دشمنان امروز مأیوس شدند».

 

وی ادامه داد: با پیروزی انقلاب اسلامی نیز هراس و ترس بر دل استکبار افتاد و آنها گرفتار یأس شدند، این هراس به سبب وجود نعمت ولایت است.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه سخنان خود با بیان این‌که از دیدگاه ما امامت و رهبری در جامعه همان شؤونی را داراست که پیامبر(ص) دارا هستند، بیان داشت: رهبری، سرپرستی و مدیریت فکری جامعه بر عهده امام منصوب از سوی خداوند متعال است.

 

وی یادآور شد: امام نصب و جعل الهی است که همراهی و بیعت مردم سبب عملی شدن این حاکمیت و رهبریت می‌شود؛ اگر بیعت و همراهی مردم وجود نداشته باشد رهبریت و مدیریت امام کارآیی نخواهد داشت، همان‌گونه که نبی‌اکرم(ص) در مکه به سبب عدم همراهی مردم نتوانستند حکومت تشکیل دهند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهی با بیان این‌که بر اساس نصوص قرآن، اسلام دین ابدی و جاویدان است، گفت: در صورتی این برنامه اساسی می‌تواند ابدی باشد که پس از پیامبر(ص) رهبری و مرجعیت فکری جامعه بر عهده امام منصوب از سوی خدا و دارای شؤون رسول‌الله(ص) باشد.

 

وی تأکید کرد: جاودانگی اسلام در صورتی باقی خواهد ماند که پاسداران آن اهل‌بیت(ع) باشند و پس از این بزرگواران نیز علما و فقهای متصدیان دین باشند./993/ت302/ج

ارسال نظرات