۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۲۲۵۱۸۱
رییس کمیسیون فرهنگی مجلس مطرح کرد؛

ضرورت آسیب‌شناسی فرهنگی و اجتماعی برای اصلاح سبک زندگی

خبرگزاری رسا ـ رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: راه‌اندازی سایت‌ها و شبکه‌های تلویزیونی بر اساس معیارها و ارزش‌های دینی جامعه، راه مقابله با سبک زندگی غربی است.
حجت الاسلام سالک

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از ستاد خبری ششمین دوره جشنواره زوج خوشبخت، حجت‌الاسلام احمد سالک، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، بابیان این‌که سبک زندگی دینی فرآیندی دارد که نقطه آغاز آن انتخاب همسر است، گفت: در سبک زندگی دینی از انتخاب همسر تا دوران بارداری، شیردهی، تربیت فرزند در دوران نوزادی، کودکی، جوانی و نوجوانی، اسلام نقطه نظرات بسیار دقیقی دارد که باید نسبت به هرکدام از آن‌ها توجه ویژه‌ای داشت.

 

حجت‌الاسلام سالک با اشاره به اینکه مؤلفه‌های سبک زندگی اسلامی به‌تناسب مقاطع سنی متفاوت است، بیان داشت: به‌عنوان‌مثال، دوران کودکی تا جوانی شاخصه‌های تربیتی متفاوتی دارد که نمی‌توان برای هر مقطع سنی مؤلفه‌های تربیتی یکسان استفاده کرد.

 

وی، آسیب‌شناسی سبک زندگی دینی را موردتوجه قرار داد و عنوان داشت: باید برای اصلاح سبک زندگی ایرانی و اسلامی آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی را موردبررسی قرار داد؛ پدری که مبتلا به مواد مخدر شده است سبک زندگی خود را به‌گونه‌ای پیش می برد که گاه برای رفع نیاز اقدام به قتل اعضای خانواده خود نیز می کند؛ این قبیل مسائل آسیب‌های بزرگی است که در اجتماع ما وجود دارد و باید نسبت به رفع آن‌ها اقدامات اساسی صورت گیرد، در غیر این صورت ممکن است به دیگر لایه های اجتماع نیز آسیب وارد سازد.

 

نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از جمله آسیب‌های فرهنگی موجود در جامعه، سبک زندگی غربی است که از طریق ماهواره‌ها و سایت های اینترنتی روز به روز در حال گسترش است.

 

وی تأکید کرد: راه مقابله با آسیب‌های فرهنگی که از جوامع غربی نسبت به جامعه ما اعمال می‌شود، راه‌اندازی سایت‌ها و شبکه‌های تلویزیونی است که بتواند براساس معیارهای دینی و ارزشی ما پاسخگوی نیاز مردم باشد.

 

گفتنی است؛ ششمین دوره جشنواره زوج خوشبخت با همکاری اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، فرهنگسرای خانواده و مؤسسه فرهنگی شکوه زندگی، 24 مهرماه با حضور پنج هزار زوج خوشبخت در سالن شهید بهشتی مشهد برگزار خواهد شد./9315/د102/ب4

ارسال نظرات