۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۲۲۵۲۰۷
حجت الاسلام فؤادیان:

جریان غدیر و ولایت امام علی انکار ناپذیر است

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهش بنیاد مهدی موعود(عج) با بیان این‌که جریان غدیر و ولایت امام علی(ع) یک مسأله انکار ناپذیر است، گفت: هرچه دشمنان خاندان ولایت برای تضعیف شیعیان شبهات بی‌اساسی مطرح ‌کنند، پاسخ علمای شیعه دندان‌شکن است.
حجت‌الاسلام فؤاديان
حجت الاسلام محمدرضا فؤادیان، معاون پژوهش بنیاد مهدی موعود(عج) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا مسأله بیعت با امام علی(ع) را تبیین کرد و گفت: پیامبر اکرم (ص) از تمام مردم برای قبول ولایت امیرمؤمنان(ع) بیعت گرفت.
 
وی عید غدیر خم را تجدید بیعت بیان کرد و افزود: مردم همه زمان ها باید از بیعت مردم زمان رسول‌الله (ص) یاد گرفته و با امام زمان عصر خود بیعت کنند.
 
نویسنده کتاب از حسین تا مهدی مسأله بیعت را بسیار حساس خواند و تاکید کرد: بیعت تنها به معنی عهد بستن زبانی با امام زمانمان نیست بلکه باید با تمام وجود پیمان ببندیم و تا پایان زندگی بر عهد و پیمان خود باقی بمانیم.
 
حجت‌الاسلام فؤادیان با اشاره به اعلام رسول خدا (ص) مبنی بر ولایت امام علی(ع) در صحرای غدیر، اظهار داشت: حضرت محمد (ص) در غدیر اهمیت مسأله ولایت را برای مسلمانان بیان کردند.
 
معاون پژوهش بنیاد مهدی موعود(عج) جریان غدیر را مختص زمان ولایت حضرت علی (ع) ندانست و تصریح کرد: اعلام ولایت در غدیر به همه زمان ها تعلق دارد و ولایت امام زمان (عج) ادامه ولایت امیرمؤمنان (ع) است.
 
وی، ایجاد شبهه در مسأله ولایت حضرت علی (ع) را همیشگی دانست و با بیان این‌که جریان غدیر و ولایت امام علی (ع) یک مسأله انکار ناپذیر است، گفت: هرچه دشمنان خاندان ولایت برای تضعیف شیعیان شبهات بی‌اساسی مطرح ‌کنند، پاسخ علمای شیعه دندان‌شکن است.
 
حجت الاسلام فؤادیان غدیر را نه تنها برای تمام مسلمانان بلکه متعلق به همه دوران‌ها دانست و ابراز داشت: با وجود نزول بعضی آیات در مدینه متوجه می‌شویم که این آیات به همه مردم و دوران‌ها اشاره دارد و خطبه غدیر مانند آیات قرآن همگانی است.
 
وی در ادامه با اشاره به اهمیت وجود رهبر در جامعه از منظر رسول خدا(ص) بیان کرد: پیامبر اکرم (ص) برای خروج از شهر برای خود جانشین قرار می‌داد بنابراین چگونه ممکن است بعد از رحلت جامعه را بدون امام رها کنند.
 
معاون پژوهش بنیاد مهدی موعود(عج) در پایان انقلاب اسلامی ایران را مبتنی بر ولایت فقیه بیان و تصریح کرد: ولی فقیه همان وظایفی را بر عهده‌ دارد که امام معصوم (ع) در زمان معصوم دارد./1322/ت302/ی
ارسال نظرات