۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۲۲۵۲۱۴

نشست کمیته خانواده شورای فقهی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست کمیته شورای فقهی مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی و برخی اساتید قرآنی با حضور رییس کمیته نمایندگان زن مسلمان بین‌المجالس اسلامی در مرکز تحقیقات اسلامی مجلس در قم برگزار شد.
لاله افتخاري نماينده مجلس

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی مرکز تحقیقات اسلامی مجلس، نشست کمیته شورای فقهی مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی و برخی اساتید قرآنی با حضور دکتر لاله افتخاری نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی و رییس کمیته نمایندگان زن مسلمان بین‌المجالس اسلامی در مرکز تحقیقات اسلامی مجلس در قم برگزار شد.

 

در این نشست دکتر سید احمد حبیب‌نژاد معاون پژوهشی مرکز تحقیقات اسلامی مجلس، حجج اسلام والمسلمین حسن وحدتی شبیری و احمد احمدی تبار از اعضای کمیته فقه خانواده شورای فقهی مرکز تحقیقات اسلامی مجلس، دکتر عبدالکریم بهجت پور عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و استاد مباحث قرآنی، و دکتر علی اصغر شعاعی معاون قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف اسلامی حضور داشتند.

 

افتخاری با اشاره به رسالت جامعه اسلامی برای تحکیم بنیان نهاد خانواده گفت: قانونگذاری و استفاده مطلوب از ظرفیت فقه و اندیشمندان اسلامی در تقنین بهترین راهکار برای دست یابی به این هدف مهم است.

 

وی ادامه داد: متاسفانه امروز نه تنها در غرب بلکه در جهان اسلام خانواده در معرض آسیب های جدی قرار دارد در حالی که باید شان و منزلت زن مسلمان حفظ شود.

 

رییس کمیته نمایندگان زن مسلمان بین‌المجالس اسلامی به عنوان نمونه جهاد نکاح را ظلمی فاحش و خشونت علیه زنان ذکر کرد و گفت: جهاد نکاح مصداق بارز خشونت علیه زنان است و تنها مروجان آن، چهره اسلام رحمانی را مخدوش می کند و در یک سخنرانی سازمان ملل متحد نیز اعلام کردم که ما اینها را قبول نداریم.

 

وی همچنین بر ضرورت فرهنگ سازی و ارائه الگوی واقعی از زن اسلامی برای حضور بانوان در مسابقات بین المللی تاکید کرد و گفت: حضور زنان ایرانی در عرضه بین المللی باید الگویی برای سایر بانوان کشورهای اسلامی باشد و ما باید از طریق فعالیت های فرهنگی باید این الگوها را تقویت کنیم.

 

در این مراسم علاوه بر گزارش فعالیت های شواری فقهی، پیشنهاداتی از جمله ایجاد دانشگاه خانواده، تأسیس مؤسسه فقه و مطالعات خانواده در حوزه های علمیه مطرح شد و اساتید شرکت‌کننده نیز دیدگاه‌های خود را پیرامون موضوعات مختلف خصوصا راهکار مجلس و مراکز پژوهشی خصوصا مرکز تحقیقات اسلامی مجلس برای آسیب‌شناسی و تقویت قوانین مربوط به خانواده ارائه کردند./907/د102/ی

ارسال نظرات